اخبار

۴۸ مرکز پزشکی قانونی کشور به دلیل کمبود نیرو تعطیل شد

ريیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: با اجرای طرح تحول سلامت ۴۸ مرکز پزشکی قانونی به دلیل کمبود نیروی متخصص تعطیل شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی، دكتر احمد شجاعی ظهر چهارشنبه ۱۰ شهريور ماه در دیدار با استاندار گلستان، اظهار کرد: هم اکنون با کمبود نیروی متخصص در پزشکی قانونی کشور مواجه هستیم و به دلیل سختی و مشقت های فراوان در پزشکی قانونی کمتر پزشکان رغبت به فعالیت در این سازمان دارند.

وی با بیان اینکه استان گلستان از نظر نیروی انسانی و تجهیزات با مشکل خاصی مواجه نیست، افزود: برای رسیدن به استانداردها باید تعداد نیروهای انسانی سه برابر شوند اما هم اکنون با کمبود شدید در گلستان مواجه نیستیم و شرایط از این نظر قابل قبول است.

معاون قوه قضائیه کشور تصریح کرد: استان گلستان از نظر ساختمانی و ابنیه از استان های دیگر عقب است و ساختمان های پزشکی قانونی این استان کوچک و غیر استاندارد هستند.

ريیس سازمان پزشکی قانونی کشور خاطر کرد: چون نمی توانیم پروژه جدیدی تعریف کنیم ناگزیر هستیم یکی از پروژه های مصوب را حذف کرد و گلستان جایگزین شود.
شجاعی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال عملیات اجرایی احداث مرکز گرگان و دو مرکز اولویت دار دیگر در گلستان آغاز شود.

وی با یادآوری اینکه گلستان در رتبه ۲۲ در تامین اعتبارات استانی قرار دارد و جزو ۱۰ استان آخر کشور در این حوزه است، بیان کرد: استان گلستان از نظر تجهیزات جز در زمینه آزمایشگله ژنتیک خودکفاست و به سایر استان ها نیاز ندارد اما امیدواریم بتوانیم در زمینه زیرساخت ها، ساختمان و ابنیه در یک بازه زمانی یک تا دو ساله شاهد اتفاقات خاص در این استان باشیم.

سالن تشریح در گلستان شرایط مناسبی ندارند

در اين ديدار مدیرکل پزشکی قانونی گلستان نيز گفت: سالن های تشریح پزشکی قانونی گلستان شرایط مناسبی ندارند.

دكتر حسین زارعی ظهر چهارشنبه ۱۰ شهريور ماه در دیدار استاندار گلستان كه با حضور ريیس سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان دارای دو سالن تشریح در شهرستان های گرگان و گنبدکاووس است که هر دو شرایط مناسبی ندارند.

وی افزود: استان گلستان دارای ۸ مرکز پزشکی قانونی است که تنها نیمی از آن ها ملکی و بسیار کوچک هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان ادامه داد: هم اکنون سالن تشریح و معاینه گرگان در یک مکان قرار دارند و و سالن تشریح گنبدکاووس نیز در اتاق کوچکی در یکی بیمارستان های این شهر قرار دارد.

وی تصریح کرد: مطالعات احداث مرکز پزشکی قانونی گنبدکاووس از سال ۱۳۸۹ انجام شده و کلنگ احداث آن دو سال قبل بر زمین زده شده اما تاکنون پیشرفت خوبی ندارد.

زارعی خاطرنشان کرد: تاکنون این پروژه تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مرحله اسکلت قرار دارد.
وی یادآور شد: این پروژه امسال ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب از محل اعتبارات استانی دارد که امیدواریم با تخصیص ۱۰۰ درصدی در سالجاری و همچنین سال آینده تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

گلستان فاقد زیرساخت های لازم و پایه ای است

در اين ديدار همچني استاندار گلستان گفت: استان گلستان فاقد زیر ساخت های لازم و پایه ای در بسیاری از حوزه ها به ویژه پزشکی قانونی است.

حسن صادقلو در دیدار با رئیس پزشکی قانونی کشور اظهار کرد: گلستان استان تازه بنا شده است و نتوانسته از بسیاری از طرفیت های اعتباری و توسعه ای استفاده کند.

وی افزود: لفظ گلستان بار دفاعی ما را کمی سنگین کرده و این استان هم ردیف استان های گیلان و مازندران دیده شده است.

استاندار گلستان ادامه داد: گلستان استان حادثه خیزی است و شرایط فرهنگی، تعدد اقوام و فرهنگ ها و رنگین کمانب اقوام و مذاهب یک ناهنجاری هایی را استان ایجاد کرده است.

وی یاداور شد: تعامل و همگرایی مناسبی در شورای تامین استان وجود دارد و تلاش داشتیم ناهنجاری ها در حد بالایی حل شود.

صادقلو تصریح کرد: گلستان همچنان در تامین زیرساخت ها در بعضی از ادارات مشکل دارد و اگر حمایت ویژه انجام نشود این عقب ماندگی های تاریخی در استان تداوم می یابد.

به گفته استاندار گلستان احداث مراکز پزشکی قانونی در شهرستان ها به ویژه دو شهر گرگان و گنبد از نیازهای اصلی استان است و در سایر نقاط استان نیز باید بر اساس یک منطق و آمایش سرزمینی و با توزیع جغرافیایی مناسب از غرب تا شرق استان صورت پذیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا