اخبارسلامت الکترونیک

حوزه سلامت الکترونیک در آستانه تحول است

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات: نسخه الکترونیک حوزه سلامت در حال پیاده سازی است و تاکنون ۸۰ درصد مراکز بخش خصوصی به بیمه گران متصل شده اند.

آقای رضا باقری اصل درباره آخرین وضع پیشرفت دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در بحث استقرار دولت الکترونیک افزود: در کنار حوادث ناگوار ناشی از شیوع بیماری کرونا و چالش‌های ایجاد شده برای کشور در عرصه جنگ اقتصادی، اتفاقات خوبی در چند ماه اخیر با همکاری دستگاه‌ها در حوزه دولت الکترونیک رخ داده است و خیلی از خدمات به صورت الکترونیکی شدن کامل حرکت کرده و منجر به کاهش رفت و آمد‌های مردم شده است.
وی گفت: از جمله خدماتی که در این چند وقت ارائه شد بحث مدارک تحصیلی بود که تاکنون پایگاه یکپارچه‌ای در این خصوص نداشتیم و این پایگاه می‌تواند مانع جعل مدارک و فساد ناشی از آن شود که دامنه اطلاعات آن چند وقت دیگر تکمیل‌تر می‌شود و ما در این حوزه دیگر بدون اطلاعات غیراستنادپذیر خواهیم بود.
آقای باقری اصل گفت: در حوزه نام نویسی الکترونیکی در دانشگاه‌ها هم اقدامی صورت گرفت و مدارک تحصیلی آموزش و پرورش هم الکترونیکی شد.
وی افزود: پایلوت یکپارچه سازی قبوض هم فردا در قم اجرایی می‌شود و در گام نخست حداقل، خواندن قبوض را یکپارچه خواهیم کرد و سپس تحویل قبوض یکپارچه به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
دبیر شورای فناوری اطلاعات گفت: در این اتفاقات چندین دستگاه پیشگام بوده اند و برای مثال قبوض گاز و برق، الکترونیکی شده بود و این یکپارچه سازی باعث می‌شود مراجعه مردم ایمن‌تر شود و این اتفاقات موجب تسهیل خدمات رسانی به مردم و رضایت مردم می‌شود.
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات افزود: در همین دوران ۱۳ میلیون واریز سود سهام به صورت الکترونیکی انجام شد که از رفت و آمد ۱۳ میلیون نفر جلوگیری کرد و مرکز ملی مبادله اطلاعات نیز استعلامات الکترونیکی انجام می‌دهد که این ماه به ۱۰۰ میلیون استعلام رسید و در واقع ۱۰۰ میلیون رفت و آمد کاهش یافت.
باقری اصل گفت: اتفاقات دیگری هم در حوزه سلامت الکترونیک رخ داد و امیدواریم بتوانیم نسخه الکترونیک سلامت را به طور پیاده کنیم و ۸۰ درصد مراکز بخش خصوصی به بیمه گران متصل شده اند و امیدواریم مراکز دولتی و دیگر مراکز باقیمانده هم در این بازه زمانی متصل شوند و شاهد باشیم مردم بدون در دسترس داشتن دفترچه و فقط با کد ملی بتوانند خدمات حوزه سلامت را دریافت کنند.
وی افزود: در چند ماه اخیر خدماتی هم در حوزه مالیات رخ داد که ابلاغ الکترونیک و بحث نقل و انتقال املاک به صورت الکترونیک در بحث املاک مسکونی انجام شد و امیدواریم این خدمات در حوزه‌های دیگر مانند اظهارنامه الکترونیک نیز گسترش پیدا کند.
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات به اقدامات سازمان بورس در بحث خدمات الکترونیک اشاره کرد و گفت: نام نویسی هوشمند الکترونیک در این حوزه انجام شد و چند شرکت مجامع خود را به صورت الکترونیکی برگزار کردند و امیدواریم بورس این خدمت را تکمیل‌تر کند و زیرساخت‌هایی فراهم شود تا در چند ماه آینده برگزاری مجامع همه شرکت‌ها و حتی خارج از بورس هم به صورت الکترونیک وجود داشته باشد.
آقای باقری اصل افزود: فارغ از آسیب‌هایی که کرونا وارد کرد خدمات یکپارچه‌ای ارائه شد تا از این طریق دغدغه‌های مردم کاهش پیدا کند و در کنار آن برخی دستگاه‌ها هم خدمات نوآورانه و برخی نیز تعلل‌هایی داشتند که امیدواریم با پیگیری روسای دستگاه‌ها و وزرا بتوانیم سریع‌تر آن دستگاه‌ها را هم مجاب کنیم که صف‌هایی که بعضا جلوی در برخی دستگاه‌ها تشکیل می‌شود با خدمت‌های الکترونیک جایگزین شود و به نوعی شاهد ارائه هر چه راحت‌تر خدمات به مردم باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا