اخبارسلامت الکترونیک

اجرای نادرست پرونده الکترونیک تحمیل بار مالی به نظام سلامت است

تحمیل هزینه‌های اضافی بر حوزه سلامت با اجرای نادرست پرونده الکترونیک سلامت / اجرای نادرست طرح تحول نظام سلامت سبب کمبود منابع و افزایش هزینه‌های حوزه بهداشت و درمانمسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت به دلیل تقاضا‌های مالی دچار برخی مشکلاتی شده است و معتقدم این طرح باید به نحوی طراحی شود که از تحمیل هزینه‌های اضافی بر حوزه سلامت جلوگیری کند.

وی ادامه داد: متأسفانه طرح تحول نظام سلامت طوری اجرا شده بود که اگر بودجه کل دولت به بهداشت و درمان اختصاص می‌یلفت باز هم از نظر منابع مالی دچار کمبود‌هایی می‌شد و به نظر من  طرح تحول با روش قدیمی از اثربخشی پایین و تحمیل هزینه‌های بالایی برخوردار بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: طرح تحول نظام سلامت در جامعه توقعی نابجا را ایجاد کرده بود به همین دلیل این طرح با کمبود منابع در ادامه کار خود روبرو شد، اما خوشبختانه وزیر بهداشت دیدگاه وسیعی در خصوص تخصیص اعتبارات دارد و می‌تواند به خوبی با منابع مشخص این طرح را پیش ببرد.

پزشکیان بیان کرد: برای انجام هر کاری در حوزه سلامت مسئولی تعیین شده است، اما این مطلب بدین معنی نیست که پزشک نباید سرم بیمار خود را برایش تزریق کند.

مضرات اجرای نادرست نظام ارجاع

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره پرونده الکترونیکی و سیستم نظام ارجاع گفت: متأسفانه در حال حاضر نظام ارجاع به خوبی اجرا نمی‌شود و علت آن نداشتن تجربه، مقاومت عده‌ای و حتی مراکز تخصصی فعال در حوزه سلامت است.

پزشکیان اضافه کرد: از نظر من نوع ارائه خدمات پزشکی و  مکانیزم پرداخت مطابق آن چیزی که در قانون نوشته شده اجرا نمی‌شود و اگر پرونده الکترونیکی سلامت به خوبی اجرا نشود هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان افزایش پیدا می‌کند که  به جای صرفه‌جویی در هزینه‌ها افزایش قیمت در ارائه خدمات پزشکی به طور القایی در حوزه بهداشت و درمان کشور تحمیل می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا