اخبارعمومی

روزنامه چینی تحریم‌ها را مشکلی برای کنترل کرونا در ایران دانست

یک روزنامه متعلق به شرکت علی بابا چین روز سه‌شنبه نوشت که تحریم ها مشکلات ایران را برای مقابله با ویروس کرونا دوچندان کرده است.

ساوث چاینا مورنینگ پست می نویسد که ایران بیشترین شمار فوتی ها کرونا را پس از چین داشته و شیوع بیماری در این کشور چالش های زیادی برای تهران ایجاد کرده است.

نشریه با اشاره به تحریم ها علیه ایران می نویسد که الان این مساله هست که ایران تحت چنین فشارهایی بتواند بیماری را کنترل و مهار کند و توان ایران در معرض ارزیابی قرار گرفته است. روزنامه افزود که برخی از کشورها از آمریکا خواسته اند تا این امکان را فراهم کند تا چین و دیگر کشورهای دوست فورا کمک هایی را در اختیار ایران قرار دهند.

نشریه با اشاره به قرنطینه شدن دهها نفر در ایران و فقدان آمار بسیار دقیق درباره وضعیت شیوع بیماری و شمار مبتلایان آورده است : باید به ایران کمک کرد تا وارد یک بحران انسانی نشود. گزارش تاکید می کند که ضریب بالای مرگ و میر بیماران در ایران باعث نگرانی های فزاینده شده است. اینکه ایران تا چه اندازه تحت تحریم ها و فشارها و نبود کمک های بین المللی قادر به مهار ویروس خواهد بود.

روزنامه افزود که برخی از کارشناسان خواستار آن شده اند که با نظرداشت این شرایط ایران از تجربیات قرنطینه در چین برای متوقف کردن شیوع بیماری استفاده کند. گزارش می افزاید که شهر ووهان با ۱۱ میلیون نفر در چین قرنطینه شد لذا امکان قرنطینه شهرهای بزرگی مانند تهران با ۸ میلیون نفر جمعیت وجود دارد. آمار سازمان بهداشت جهانی حاکی است که در ایران ۶۱ نفر قطعا به کرونا مبتلا شده و ۱۵ نفر هم جانشان را از دست داده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا