عمومی

افتتاح ۲۰ طرح سلامت در اصفهان

زیر بهداشت از افتتاح ۲۰ طرح سلامت در بخش های آموزشی، بهداشت و درمان با اعتبار بیش از یکصد میلیارد تومان در استان اصفهان خبر داد
به گزارش شفا آنلاین، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در دویست و چهل و ششمین سفر استانی خود، طرح های حوزه آموزش پزشکی از جمله تالار نفیس دانشگاه(University) علوم پزشکی اصفهان، مرکز آموزش های مجازی این دانشگاه و مجموعه چند منظوره آموزشی و مرکز آزمون تدبیر را در اصفهان افتتاح کرد.

تالار نفیس در قسمت جنوبی دانشکده های توانبخشی و مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان احداث شده و به پاس بزرگداشت نام حکیم ‘عوض بن نفیس’ طبیب نامدار قرن نهم و مرحوم دکتر ‘ابوتراب نفیسی’ به این عنوان، نامگذاری شده است.

مجتمع چندمنظوره آموزشی و مرکز آزمون ‘تدبیر’ نیز در فضایی به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع و از محل مشارکت خیران و درآمدهای اختصاصی آموزش در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان احداث شده و دارای ۲۲ باب کلاس آموزشی، مراکز اختصاصی آزمون و مرکز برگزاری کارگاه ها و نشست های اختصاصی است.

همچنین ساختمان ۱۵۰ تختخوابی المهدی در مجتمع بیمارستانی نور و علی اصغر(خورشید) اصفهان، امروز بدست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
این ساختمان که با زیربنای حدود ۱۱ هزار مترمربع و هزینه ۴۵ میلیارد تومان از محل مشارکت خیران و اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تجهیز و بهره برداری شده، در پنج طبقه دارای بخش های اورژانس، فوق تخصص ریه، گوارش و قلب، آی سی یو و آزمایشگاه است.

کار احداث این ساختمان از سال ۱۳۸۳ آغاز شد اما عملیات آن از سال ۸۶ به بعد معطل ماند تا اینکه در سال ۹۴ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اتمام این طرح بزرگ بیمارستانی را بطور مجدد در دستور کار خود قرار داد.

بیمارستان نور و علی اصغر(خورشید) یکی از بیمارستان های آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

دکتر هاشمی همچنین در سفر خود، طرح توسعه بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان را که در ارائه خدمات اورژانس نقش مهمی دارد نیز افتتاح کرد.طرح توسعه بخش های اورژانس و خدمات تصویربرداری پزشکی این بیمارستان در راستای طرح تحول نظام سلامت و در فضایی به مساحت حدود هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع در سه سال گذشته انجام شده است.

مرکز پژوهشی، آموزشی و درمانی آیت‌الله کاشانی در غرب شهر اصفهان با زیربنای ۳۲ هزار مترمربع دارای تخصص‌های ارتوپدی،جراحی اعصاب، داخلی اعصاب و ام اس، گوش و حلق و بینی، جراحی فک، صورت و جراحی عمومی است.

از دیگر طرح هایی که امروز همزمان با سفر وزیر بهداشت(Minister of Health) به اصفهان افتتاح شد، ۱۲ مرکز خدمات سلامت در استان با مجموع مساحت هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع و هزینه ای بیش از پنج میلیارد تومان است.

این مراکز شامل مرکز خدمات جامع سلامت روستایی کفران، مرکز خدمات جامع سلامت مسکن مهر شاهین شهر و میمه، پایگاه سلامت حاجی آباد، مرکز خدمات جامع سلامت مسیبی گز، پایگاه سلامت ویژه اتباع بیگانه در خمینی شهر، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی بیده در سمیرم، مراکز خدمات جامع سلامت سیمرغ و زمان آباد در برخوار، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی نهضت آباد، مرکز خدمات جامع سلامت قائم نجف آباد، ۲ مرکز خدمات جامع سلامت در فولادشهر و پایگاه سلامت روستایی دِه سرخ مبارکه است.

از آغاز طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت بیش از ۴۷۰ پایگاه سلامت و ۲۰۸ مرکز خدمات جامع سلامت در استان اصفهان راه اندازی شده است.

همچنین امروز ۲ مرکز تصویربرداری پزشکی در نجف آباد و لنجان افتتاح شد که مقرر بود مراسم افتتاح این مراکز نیز با حضور وزیر بهداشت انجام شود اما بدلیل سفر وزیر بهداشت به تهران برای حضور در جشنواره شهید مطهری، این امر میسر نشد.

مرکز تصویربرداری پزشکی بیمارستان شهید منتظری نجف آباد شامل سی تی اسکن و ام آر آی پیشرفته است که برای خرید دستگاه ام آر آی که از مدل ‘انجینیا’ پیشرفته فیلیپس و پیشرفته ترین مدل در استان اصفهان است، حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده که ۵۰۰ میلیون تومان آن را یکی از خیران تقبل کرده است.

برای دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید منتظری نجف آباد نیز ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و مرکز تصویربرداری پزشکی(شامل سی تی اسکن و ام آر آی) بیمارستان شهدای لنجان نیز از دیگر طرح هایی است که روز شنبه به بهره برداری رسید.

این طرح با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در سه طبقه با هزینه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرا شده و دارای بخش های مختلف درمانی و واحد سی تی اسکن مولتی اسلایس است.

مرکز جامع خدمات توانبخشی حضرت صدیقه طاهره(س) با وسعت یکهزار و ۳۰۰ متر مربع در سه طبقه و بخش های مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) با ظرفیت ۳۰ انکوباتور و جراحی نوزادان با ظرفیت ۲۰ تخت در بیمارستان کودکان امام حسین(ع) شهر اصفهان نیز از دیگر طرح های افتتاح شده در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مراسم افتتاح این طرح ها گفت: بسیاری از پروژه های عمرانی سلامت که قبل از دولت یازدهم نیمه کاره مانده بود یا کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت و عمرهای ۱۰ تا ۲۰ ساله داشت، در دوره این دولت تکمیل و افتتاح شد که از جمله آنها بیمارستان کلیشاد، بیمارستان چادگان و طرح توسعه بیمارستان های چمران و سیدالشهدا(ع) است.

غلامرضا اصغری افزود: تا پایان دولت یازدهم، تعداد دیگری از این طرح ها مانند بیمارستان های منظریه خمینی شهر و خور، توسعه بیمارستان های امین و شهرضا و آزمایشگاه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی نیز بهره برداری می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بعدازظهر شنبه اصفهان را به سمت تهران ترک کرد.
طرح تحول نظام سلامت از اواسط اردیبهشت سال ۹۳ با هدف کاهش هزینه های درمانی و کیفیت بخشی به خدمات پزشکی و بهداشتی در کشور آغاز شد.

با اجرای طرح تحول نظام سلامت، دولت در سه سال گذشته ۸۵۰ میلیارد تومان در بهداشت و درمان استان اصفهان هزینه کرده است.

از این رقم ۴۵۰ میلیارد تومان در بخش درمان(شامل ۳۰۰ میلیارد تومان یارانه سلامت و ۱۵۰ میلیارد تومان نوسازی و بهسازی) و ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش بهداشت(شامل ۲۰۰ میلیارد تومان برای پزشک خانواده و روستاها و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهداشت شهری) هزینه شده است.

کاهش میزان سزارین از ۶۲ به ۵۵٫۳۵ درصد، زیر پوشش قرار گرفتن نزدیک چهار میلیون تَن در شبکه های بهداشت و تشکیل نزدیک سه میلیون پرونده الکترونیک سلامت در استان اصفهان از جمله دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت است.

فعالیت ۱۶۳ پزشک متخصص در مناطق محروم و ۴۲۴ پزشک مقیم در بیمارستان های استان، برخورداری ۲ میلیون تَن از خدمات ارتقای ویزیت در استان اصفهان همچنین اضافه شدن یکهزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی، افزایش تعداد تخت های دیالیز استان از ۲۹۰ به ۴۳۹ تخت و بازسازی و نوسازی ۱۴۰ هزار مترمربع فضای بیمارستانی و بهداشتی از دیگر دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان اصفهان محسوب می شود.

استان اصفهان دارای حدود هفت هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی، ۵۲ بیمارستان( ۳۷ دولتی و ۱۵ خصوصی و خیریه)، ۴۷۰ پایگاه سلامت شهری، ۵۲۰ باب خانه بهداشت روستایی و ۸۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی است.

شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در دویست و چهل و ششمین سفر استانی خود، ۲۰ طرح سلامت در بخش های آموزشی، بهداشت و درمان را با اعتبار بیش از یکصد میلیارد تومان در استان اصفهان افتتاح کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا