اخبار

بومی‌گزینی، راهکاری برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم سلامت نیوز: بومی‌گزینی، راهکاری برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم

139301251217051722530404سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روش بومی‌گزینی را بهترین راهکار برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،سیامک مره صدق درباره وضعیت ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، افزود: بهترین راه برای حل ریشه‌ای معضل عدم ماندگاری پزشکان در مناطق محروم آن است که به سمت بومی‌گزینی پزشکان حرکت کنیم بدان معنا که این افراد باید بومی این مناطق باشند تا طی مدت زمان در همانجا ماندگار شوند.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگرچه با اجرای طرح تحول سلامت، وضعیت ماندگاری پزشکان در مناطق محروم مطلوب شده ولی واقعیت آن است که سیاست‌هایی که تاکنون در این زمینه اتخاذ شده نتوانسته به ماندگاری پزشکان در مناطق دورافتاده کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: پیشنهاد بومی‌گزینی پزشکان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح شده و مورد موافقت وزیر بهداشت نیز قرار گرفته است که حال امید داریم این وزارتخانه هرچه سریع‌تر به موضوع بومی گزینی پزشکان بپردازد.

وی درباره علت عدم تمایل پزشکان نسبت به ارایه خدمت در مناطق محروم، یادآور شد: به سبب نبود امکانات اولیه در مناطق محروم، اغلب صنوف حاضر به ارایه خدمت در این مناطق نیستند تاجایی که پزشکان نیز بعد از مدتی کار در این مناطق تمایلی به ادامه فعالیت خود ندارند و روانه شهرهای بزرگ می‌شوند.

مره صدق تاکید کرد: با اجرای طرح تحول سلامت اقدامات قابل توجهی برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم در نظر گرفته شد اما این مشوق‌ها تا مدت زمان محدودی برای پزشک جاذبیت دارد و بعد از مدتی فرد ترجیح داده که به همه این مشوق‌ها پشت پا زده وخود را به کلانشهرها برسانند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: مناطق محروم با کمبود پزشک مواجه هستند و این واقعیتی است که وزارت بهداشت باید در سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی برای آن اتخاذ کند چراکه در این صورت مشکلات حوزه سلامت بیش از پیش افزوده خواهد شد./

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا