اخباربیمه

چگونه دفترچه الکترونیک به کاهش هزینه‌های سلامت کمک می‌کند

سخنگوی کمیسیون بهداشت: یکی از مشکلات حوزه سلامت همپوشانی‌های بیمه‌ای است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همپوشانی بیمه‌ای یکی از مشکلات فعلی حوزه سلامت است، گفت با اجرای دفترچه الکترونیک سلامت بسیاری از مشکلات همپوشانی‌‌های بیمه‌ای رفع خواهد شد و بخش زیادی از منابع مالی در حوزه سلامت در مسیر درست آن قرار می‌گیرد.

حیدرعلی عابدی درباره وضع بیمه‌های همگانی اظهار کرد: بیمه‌های فراگیر از سوی دولت یازدهم در سال ۹۳ اجرا شد و در آن زمان ۱۱ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، اما بخشی از این افراد همپوشانی بیمه‌ای داشتند و اکنون یکی از مشکلات حوزه سلامت همپوشانی‌های بیمه‌ای است.

اجرای قانون پرونده الکترونیک سلامت به رفع همپوشانی بیمه‌ای کمک می‌کند

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مهمترین موضوع در حوزه سلامت مدیریت منابع مالی است، گفت: اجرای قانون پرونده الکترونیک سلامت به رفع همپوشانی بیمه‌ای و کنترل هزینه‌‌ها کمک می‌کند. یکی از مواردی که نمایندگان در مجلس به مسئولان وزارت بهداشت و درمان تاکید کرده‌اند توجه به اجرای قانون پرونده الکترونیک است تا بتوان از طریق آن در حوزه سلامت و بیمه پیشرفت‌هایی داشت.

وی با بیان اینکه یکپارچه‌سازی در استفاده از بیمه‌های درمانی به دلیل نبود پرونده الکترونیک وجود ندارد، گفت: با اجرای کامل پرونده الکترونیک سلامت وضع قابل قبولی برای استفاده از منابع حوزه سلامت به وجود می‌آید و بی‌تردید با اجرای دفترچه الکترونیک سلامت بسیاری از مشکلات همپوشانی‌‌های بیمه‌ای رفع خواهد شد.

آمار درستی از افراد فاقد بیمه نداریم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نبود سامانه جامع الکترونیکی موجب شده است که آمار درستی از افراد فاقد بیمه حاصل نشود، گفت: بدون وجود سامانه جامع الکترونیک امکان هرگونه تخلف درحوزه سلامت وجود دارد. نبود سامانه جامع الکترونیکی سبب شد آمار درستی از افراد فاقد بیمه به دست نیاید، به طوری که در سال‌های ۹۲ و ۹۳ اعتبار برای ۵ تا ۶ میلیون از افراد فاقد بیمه به حوزه سلامت اختصاص پیدا کرد اما ۱۱ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرارگرفتند.

نمی‌توان ارائه خدماتی را که با جان مردم ارتباط دارد، متوقف کرد

عابدی با تاکید بر ضرورت تداوم اجرای طرح تحول سلامت گفت: اعتبارات تخصیص‌یافته به حوزه سلامت در بودجه ۹۸ باید صد دررصد تخصیص پیدا کند چرا که نمی‌توان ارائه خدمات در این بخش را که با جان مردم ارتباط دارد، متوقف کرد.

باید زیرساخت‌های مورد نیاز برای پرونده الکترونیک سلامت فراهم شود

این نماینده مجلس درباره تداوم اجرای طرح تحول سلامت با بیان اینکه برای تداوم اجرای طرح تحول سلامت لازم است که منابعی مالی و انسانی به خوبی مدیریت شود، گفت: علاوه بر این باید زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای موارد مندرج در قانون برنامه ششم توسعه از جمله سیستم ارجاع، طرح پزشک خانواده و پرونده الکترونیک سلامت فراهم شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا