اخبارحق سلامتسیاست گذاری سلامت

فعالیت ۵۵ هزار نیروی امداد گر در سازمان امداد و نجات/نیازمند بیش از ۱۵۰۰ پایگاه امدادی هستیم

رئیس سازمان امداد و نجات گفت:حدود 55 هزار نیروی امداد گر و نجات گر آموزش دیده درجه بندی شده داریم که همگی داوطلب هستند. از این تعداد 20 هزار نفر در طول سال با ما همکاری مستمر دارند؛ ما بقی در حوادث بزرگ به ما می‌پیوندند.

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «در سال جدید چه برنامه‌هایی را در سازمان امداد و نجات در دستور کار دارید؟»،سال جاری را سال نوسازی لجستیک و توسعه و ارتقای آموزش‌های تخصصی نام نهادیم.

وی ادامه داد:‌ در دو سه سال گذشته به علت کمبود اعتبارات و شیوع کرونا اتفاق خاصی نیفتاده است. هیأت اندیشه ورزی شکل گرفته و برنامه یکسال آینده تدوین و برنامه ۵ ساله نیز در حال تدوین است.همزمان با تدوین برنامه ۷ ساله کشور نیازها و اولویت جمعیت را در آن می‌گنجانیم.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود:‌ اما آنچه هدف اصلی ماست نوسازی لجستیک و ارتقا آموزشی نیروهای امدادی و تعیین تکلیف یکسری نیروهای داوطلب است.

ولی پور اضافه کرد:‌ما یک وظیفه حاکمیتی داریم که دولت ما را مکلف کرده است و باید انجام دهیم و نمی‌توان انتظار داشت نیروی داوطلب این کار را انجام دهد. ما در شبانه روز از امدادگران داوطلب در پایگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

وی ابراز کرد: این افراد در زمان حوادث در کنار ما قرار دارند و بیش از کارکنان حقوق بگیر هستند، اما فقط ما یک هزینه ایاب و ذهاب به آنها می‌دهیم؛ در نتیجه دنبال این هستیم تا کارهایی در این راستا صورت گیرد.

رئیس سازمان امداد و نجات درباره «تعداد نیروهای شاغل در سازمان امداد و نجات»، متذکر شد:‌حدود ۵۵ هزار نیروی امداد گر و نجات گر آموزش دیده درجه بندی شده داریم که همگی داوطلب هستند. از این تعداد ۲۰ هزار نفر در طول سال با ما همکاری مستمر دارند؛ ما بقی در حوادث بزرگ به ما می‌پیوندند.

 ولی پور خاطر نشان کرد: نیروی کادر و اختصاصی ما در پایگاه‌های امدادی در کل کشور ۱۶۸۴ نفر در کل کشور است و ۵۶۷ پایگاه امدادی نیز داریم. ما بر اساس معیار، باید به ازای هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه امدادی داشته باشیم؛ اگر بر این مبنا در نظر بگیریم ۲۱۰۸ پایگاه نیاز داریم، اما از این تعداد موجود، ۱۲۶ پایگاه امدادی ساختمان ندارد و کانکس است و ۱۵۴۵ پایگاه امدادی کم داریم.

وی تصریح کرد: ما به ازای ۵۶۷ پایگاه به ۲۴ نیروی کادر در هر پایگاه نیاز داریم که در مجموع حدود ۱۳ هزار نیروی کادر نیاز داریم که اکنون ما به تفاوت را به کمک داوطلبان انجام می‌دهیم و اکنون باید تعیین تکلیف شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا