اخباربیمه

پرداخت ۲۳۵ میلیارد ریال هزینه درمان بیماران خاص توسط بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت همدان از پرداخت ۲۳۵ میلیارد و ۷۱۷ میلیون ریال برای هزینه درمان بیماران خاص استان همدان به موسسات و مراکز درمانی خبر داد.

سعید فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: دولت در سال‌های اخیر برنامه‌های جامعی در حوزه سلامت و بهداشت جامعه اجرایی کرده که در این راستا بیمه سلامت نیز به عنوان سازمانی پیشرو در تحقق دولت الکترونیک، طرح‌های نوینی را ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار ۱۰۰ نفر از بیماران خاص استان شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس زیر پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند گفت: سال گذشته هر ماه حدود ۲۰ میلیارد ریال برای هزینه درمان آنها به موسسات درمانی پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه موضوع بیماران صعب‌العلاج در دنیا به عنوان یک اولویت مهم سلامت مطرح است که هزینه‌های بسیار سنگینی برای بیمار و دولت به همراه دارد افزود: فرهنگ‌سازی و توانمندسازی افراد در حفظ سلامت به خصوص آشنایی با روش‌های پیشگیری از این بیماری‌ها توسط مسوولین و متولیان سلامت جامعه نقش بسیار موثری در مدیریت بیماری‌های خاص ایفا می‌کند.

وی با تاکید به اینکه مدیریت اثر بخش سلامت نیازمند اطلاعات درست و مناسب است که وجود این اطلاعات مفید نقش مهمی در سیاست های کلان سلامت خواهد داشت گفت: در این راستا سازمان بیمه سلامت با اجرای مناسب طرح نسخه‌نویسی و پرونده الکترونیک سلامت تلاش‌ می‌کند اطلاعات بهینه را در اختیار پزشکان و بیماران قرار دهد تا علاوه بر تشخیص و درمان مناسب بیماران، شاهد کاهش هزینه سلامت برای آنها باشیم.

فرجی اجرای پروژه‌های الکترونیک و ارائه خدمات توسط سازمان بیمه سلامت و دقت در ثبت نیازمندی‌های دارویی و درمانی بیماران خاص را مهم برشمرد و افزود: امیدواریم در آینده از برخی اشکالات و نقص‌های گذشته پیشگیری شود تا شاهد ارائه خدمات بهینه به مردم باشیم.

وی یادآور شد: مردم می‌توانند با مراجعه به سرویس خدمات غیرحضوری (سامانه خدمات شهروندی) بیمه سلامت به آدرس http//eservices.ihio.gov.ir/esc‏ از خدمات درمانی دریافتی و سوابق بیمه‌ای خود مطلع شوند و هر سوال و یا مشکلی در خصوص خدمات بیمه سلامت دارند از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ پیگیری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا