اخبارتجهیزات پزشکیحقوق بیماران

سوت‌زنی| جوابیه شرکت سهند طب درمان به گزارش «شنوایی کودکان در انحصار گران‌فروشان»

پس از انتشار گزارش سوت‌زنی، «شنوایی کودکان در انحصار گران‌فروشان»، شرکت سهند طب درمان نماینده انحصاری واردکننده قطعات حلزون شنوایی از استرالیا، در جوابیه‌ای گران‌فروشی این قطعات را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، طبق اطلاعات و اسنادی که مردم در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس به ثبت رسانده اند، گزارشی روز ۲۶ اسفندماه گذشته تحت عنوان «شنوایی کودکان در انحصار گران‌فروشان» منتشر شد، که در آن به گران‌فروشی قطعات حلزون شنوایی با استناد به مقایسه قیمت‌های مصوب سایت سازمان غذا و دارو و فاکتورهای شرکت سهند طب درمان، پرداخته شده بود.

در همین راستا شرکت مذکور جوابیه‌ای برای این خبرگزاری ارسال داشته که متن آن به شرح ذیل است:
«در پی گزارش منتشر شده خلاف واقع با عنوان “شنوایی کودکان در انحصار گران‌فروشان” مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ در سامانه سوت‌زنی آن خبرگزاری محترم، به اطلاع می‌رساند شرکت سهند طب درمان(که افتخار بیش از ۲۷ سال خدمت‌رسانی به کاربران محترم کاشت حلزون‌های شنوایی را دارد) اعلام می‌دارد کلیه موارد درج شده در گزارش مذکور کذب محض بوده و قویاً از سوی این شرکت تکذیب می‌گردد، کما اینکه‌ فاکتور منتشر شده و مبلغ فروش و مستندات درج شده در گزارش مربوطه به زمان پیش از تعیین قیمت توسط اداره کل ملزومات و تجهیزات پزشکی می‌باشد، در صورتی که قیمت مصوب منتشر شده سامانه در گزارش پس از تاریخ فاکتور بوده است، بنابراین این عدم تقارن بازه زمانی ذکر شده، برای کاربران محترم کاشت حلزون شنوائی و خواننده محترم ایجاد شبهه‌ می‌نماید‌.

ضمن اینکه‌ اعلام می‌دارد کلیه فعالیت‌های این مجموعه همواره تحت نظارت سازمان‌ها و مراجع ذیصلاح‌ بوده و این شرکت آمادگی خود را در رابطه با اثبات کذب بودن مطالب فوق در هر سازمان و مرجعی اعلام می‌دارد و حق پیگیری در مراجع ذیصلاح‌ را برای خود محفوظ دارد.»

با توجه به پاسخ فوق، این شرکت ادعا می‌کند که تاریخ فاکتورهای استناد شده به قبل از انتشار قیمت مصوب در سایت سازمان غذا و دارو برمی‌گردد، به عبارتی قیمت‌های مصوب گذشته بیشتر از نرخ تعیین شده فعلی اداره ملزومات و تجهیزات پزشکی است که صحت آن جای تامل دارد.

همچنین این سوال مطرح می‌شود که تا قبل از آذر سال اخیر که سقف قیمت قطعات حلزون شنوایی در بخش استعلامات سایت سازمان غذا و دارو منتشر شد، آیا نرخ قطعات مصرفی مشخص نبود؟ هزینه مازاد دریافتی تا قبل از تعیین قیمت مصوب مصداقی از گران‌فروشی نیست؟

علاوه‌ برآن فاکتورهایی که منتشر شده، تنها بخشی از اسناد ثبت شده در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس است، که برای آگاهی بیشتر مخاطبان و مسئولان، گزارشی از تخلفات متعدد شرکت مذکور به زودی منتشر می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا