بیمه

۴۸ درصد از جمعیت استان بوشهر از خدمات بیمه سلامت بوشهر بهره‌مند شدند

139301261640572322539784مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: بیش از ۴۹۰ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر به میزان ۴۸ درصد از از خدماتد اداره کل بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

پرویز رمضانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه از تجویز خدمات غیر ضروری برای بهینه سازی کنترل هزینه‌های درمانی جلوگیری می‌شود اظهار داشت: با توجه به شناسایی انجام شده اعم بیمه شدگان پر هزینه‌های ما که هم پوشانی با سایر سازمانهای بیمه‌گر داشتند مشخص شده و از پرداخت هزینه‌های آنان جلوگیری به عمل آمده است.

وی در خصوص تجویز بهینه و مصرف دارو افزود: در زمینه داروهای گران قیمت مانند انسولین قلمی، هورمون رشد و داروهای شیمی درمانی کنترل‌های لازم  انجام می‌شود و مواردی که در این راستا فاقد اندیکاسیون بودند و یا احیانا به صورت غیر منطقی تجویز شدند  کنترل می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر از کاهش هزینه‌های مختلف تشخیصی و درمانی خبرداد و افزود:  بیشتر بیمه شدگان پر هزینه در استان بوشهر مربوط به صندوق روستائیان و بیمه سلامت همگانی هستند.

رمضانی در خصوص وضعیت پوشش بیمه‌ای استان بوشهر خاطر نشان کرد: بیمه شدگان  استان بوشهر در ۴ صندوق بیمه‌ای تحت پوشش بیمه سلامت هستند که در این راستا بیش از ۳۴۰ هزار نفر در صندوق روستائی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، ۸۰ هزار نفر صندوق کارکنان دولت، حدود ۵۵ هزار نفر صندوق بیمه سلامت همگانی و حدود ۱۷ هزار نفر نیز در صندوق سایر اقشار تحت پوشش این اداره کل قرار دارند.

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر خاطر نشان کرد: در مجموع بیش از ۴۹۰ هزار نفر یعنی چیزی حدود ۴۸ درصد از جمعیت استان تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت بوشهر هستند.

وی افزود:  بیمه سلامت استان بوشهر بیش از ۹۵ درصد از موسسان تشخیصی و درمانی طرف قرار داد دارد که بیمه شدگان خدمات مورد نیاز ارائه می‌کند.

رمضانی با بیان اینکه  در بخش بیمه گری تمام فعالیت‌های صدور دفترچه به بخش خصوص و دفاتر پیشخوان واگذار شده گفت:در بوشهر ۲۳ دفتر پیشخوان و نمایندگی کار صدور دفاتر درمانی بیمه سلامت را انجام می‌دهند که در این زمینه تلاش شده تا دسترسی خوب و مطلوبی  را برای بیمه شدگان فراهم شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا