اخبارسیاست گذاری سلامت

واکنش علوم پزشکی به گلایه تأمین اجتماعی: هیچ مسؤولیتی برای تأمین پزشک نداریم!

دانشگاه علوم پزشکی سمنان در واکنش به گلایه‌های مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان تأکید کرد: این دانشگاه هیچ مسؤولیتی در قبال تأمین پزشک برای مراکز تأمین اجتماعی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پیرو گلایه‌های سیدمجتبی اکرم، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان از دانشگاه علوم پزشکی سمنان در نشست خبری روز گذشته، این دانشگاه واکنش قابل‌توجهی نشان داد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان گفته بود: تعامل تأمین اجتماعی با دانشگاه علوم پزشکی سمنان یک‌سویه است و علی‌رغم همکاری انجام‌شده از سوی این سازمان، همراهی‌ای توسط علوم پزشکی صورت نمی‌گیرد.

اکرم می‌گوید: هنوز نتوانسته‌ایم نیروی طرحی از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به خدمت بگیریم و جزو معدود استان‌هایی هستیم که این کار در آن انجام نشده است.

حال، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که در گلایه‌های دیگر نظیر نبود برخی اقلام دارویی در سمنان سکوت اختیار کرده، با انتشار اطلاعیه‌ای در فضای مجازی به گلایه‌های مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان واکنش نشان داده و تصریح کرده است: پیرامون مصاحبه مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان در راستای تأمین پزشکان آن مدیریت از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان طبق تفاهم‌نامه وزارت بهداشت و وزارت رفاه، به اطلاع می‌رساند تفاهم‌نامه فوق لغو شده است.

در ادامه می‌خوانیم: طبق دستورالعمل ابلاغی هیچ یک از شهرهای استان مشمول آیین‌نامه فعالیت پزشکان در واحدهای درمان تأمین اجتماعی نمی‌شوند؛ این دانشگاه هیچ مسؤولیتی در قبال تأمین پزشک برای مراکز تأمین اجتماعی ندارد.

در بخش دیگری آمده است: تأمین اجتماعی استان سمنان باید مانند سایر استان‌ها رأساً برای تأمین پزشکان متخصص خود اقدام کند. با این حال جهت همکاری با سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر چند تن از پزشکان طرحی و استخدامی دانشگاه با سازمان تأمین اجتماعی همکاری دارند که در صورت لزوم اطلاعات بیشتر در اختیار رسانه‌ها و مردم عزیز قرار خواهد گرفت.

این اطلاعیه می‌افزاید: واحدهای زیرپوشش دانشگاه به‌صورت تمام‌وقت در حال ارائه خدمت به همه مردم استان از جمله بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی هستند و در همه شهرستان‌های استان به‌جز شهر سمنان مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه تنها مراکز ارائه خدمت به این افراد است و شایسته است مدیران سازمان تأمین اجتماعی استان بیش از پیش توجه خود را بر توسعه خدمات درمانی در استان و جذب پزشکان متخصص برای آن مجموعه متمرکز کنند.

در پایان آمده که این دانشگاه نیز آمادگی دارد در چارچوب قوانین و مقررات در راستای ارتقای خدمات بهداشت و درمان استان برای جذب و به‌کارگیری پزشکان متخصص با مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان سمنان همکاری کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا