اخبارسلامت روانسیاست گذاری سلامت

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد؛ ضرورت توجه به سلامت روان کارگران/هزینه سنگین حوادث شغلی

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیماری‌ها و حوادث شغلی هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل می‌کنند.

کمال حیدری، در مراسم ملی تجلیل از کارگران و کارفرمایان خانه‌های بهداشت کارگری برتر، اظهار داشت: آمار ابتلاء به بیماری‌ها و حوادث شغلی قابل توجه بوده و هزینه‌های سنگینی را برای کشور ایجاد می‌کند.

وی افزود: برای ارائه بهتر خدمات سلامت شغلی به پیاده‌سازی الگوی آموزش، اقدامات مهندسی، الزامات قانونی و آمادگی در شرایط اضطراری و بحران نیازمندیم.

حیدری ادامه داد: همچنین برای پیشگیری از لطمات جبران ناپذیر این بیماری‌ها نیازمند برنامه‌ریزی جدی و همکاری بین بخشی وزارت بهداشت، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی هستیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت توجه به نیروی کار به عنوان محور اصلی توسعه کشور، اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی جدی در زمینه سلامت شغلی، ایجاد زیرساخت‌های لازم و با تلاش‌های مستمر جامعه بهداشت حرفه‌ای از بیماری‌ها، حوادث شغلی و از کار افتادگی‌های پیش از موعد پیشگیری شود.

حیدری همچنین به اهمیت مقوله سلامت روان کارگران اشاره کرده و خواستار توجه ویژه به این امر شد.

وی گفت: توجه هر چه بیشتر به شاغلین کارگاه‌های کوچک و خویش فرما که بخش بزرگی از شاغلین کشور را تشکیل می‌دهند باید از اولویت‌های اقدامات بهداشت حرفه‌ای باشد و خدمات سلامت شغلی به این شاغلین ارائه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا