اخباربیمه

اقدامات مهم بیمه سلامت در افزایش دسترسی مردم به خدمات نظام سلامت

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران گفت: در یک سال اخیر بخش عمده خدمات سلامت مورد توجه و حمایت بیمه‌ای قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ علیرضا نمازی در نشست خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر افزود: طرح دارویار طرح مهمی در جهت حفظ منابع کشور و جلوگیری از قاچاق دارو به سایر کشور‌ها بود بعضی افراد با اجرای این طرح مخالف بودند، چون با اجرای این طرح منافع آن‌ها به خطر افتاد.
مدیر کل بیمه سلامت استان تهران ادامه داد: با آزاد شدن قیمت ارز، مسایل مالی برای داروخانه‌ها مطرح شد که با پیگیری مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در قالب ارز ترجیحی به داروخانه‌ها در اول هر ماه پرداخت می‌شود.
نمازی با بیان اینکه داروخانه‌های استان تهران از اجرای طرح دارویار رضایت دارند افزود: تا ماه آذر تمام مطالبات داروخانه‌های خصوصی پرداخت شد و تا ماه دی نیز ما به التفاوت ارز ترجیحی پرداخت شده است.
مدیر کل بیمه سلامت استان تهران در خصوص بیمه درمان ناباروری در بخش دولتی و خصوصی گفت: ۹۰ درصد تعرفه‌ها با پوشش بیمه پرداخت می‌شود و خدمات تخصصی، چون آی وی اف نیز با پوشش بیمه ارایه می‌شود که برای نخستین بار بیمه سلامت تعرفه‌ای را خارج از پوشش دولتی حمایت کرد.
مدیر کل بیمه سلامت استان تهران ادامه داد: فرد نابارور نشان دار شده تمام خدمات را با حمایت بیمه‌ای دریافت می‌کند.
نمازی گفت: همچنین ۵۹ کد ستاره دار برای معلولان با حمایت بیمه سلامت پرداخت می‌شود و افراد با کمک سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند. هم اکنون۴۱ هزار نفر در استان تهران در این طرح نشان دار شده اند.
مدیر کل بیمه سلامت استان تهران ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد خدمات بخش دولتی و ۷۰ درصد خدمات بخش خصوصی در این طرح با حمایت بیمه پرداخت می‌شود.
نمازی گفت:کاهش سهم پرداخت بیمار (فرانشیز) خدمات بستری برای دهک‌های پایین جامعه از طرح‌های مهم بود که در بستری سهم پرداخت بیمار (فرانشیز) از ۹۰ به ۹۵ درصد رسید و در بخش سرپایی از ۷۰ به ۸۰ درصد حمایت بیمه‌ای رسیدیم.
مدیر کل بیمه سلامت استان تهران افزود: تعرفه خدمات پرستاری نیز امسال پس از سال‌ها اجرایی شد و بیمه‌ها متولی آن شدند که مبالغی هم تا کنون پرداخت شده است.
نمازی ادامه داد: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از اقدامات مهم دولت بود، زیرا هزینه‌های سنگین این بیماران تحت حمایت بیمه درآمد.
مدیر کل بیمه سلامت استان تهران گفت: در تمام استان‌ها کارگروه استانی تعیین شد و ۴ دانشگاه علوم پزشکی در تهران همکاری خوبی در معرفی و شناسایی بیماران دارند.
کپی لینک
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا