اخباربیمه

اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده بیمه سلامت همگانی در خراسان شمالی از ابتدای مهر ماه

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی از اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده بیمه سلامت همگانی در این استان خبر داد.

دکتر رعنایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای مهر ماه سال جاری در این استان اجرایی می شود، گفت: این طرح در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار انجام می شود.

به گفته وی این طرح در شهرهای بجنورد، آشخانه، شیروان و اسفراین اجرایی می شود.

رعنایی افزود: این طرح برای افرادی اجرای می شود که به صورت رایگان توسط بیمه سلامت تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و تاکنون فقط مجوز استفاده از مراکز درمانی بخش دولتی را داشته اند.

وی ادامه داد: در این طرح به ازای هر ۱۵۰۰ نفر بیمه شده صندوق بیمه سلامت همگانی، یک نفر پزشک به عنوان پزشک خانواده معرفی می شود که فرد بیمار را مورد معاینه قرار می دهد و اگر بیمار نیاز به ارجاع به پزشک متخصص و یا فوق تخصص داشت توسط همان پزشک ارجاع می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ویزیت پزشک عمومی ۳۵ هزار تومان است، گفت: افرادی که تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار می گیرند بابت مراجعه به پزشک رقم شش هزار تومان را به عنوان ویزیت پرداخت می کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند که پیش بینی می شود با هم پوشانی های صورت گرفته افرادی که تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار بگیرند حدود ۱۴۰ هزار نفر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا