بیمه

سودجویی از نام سازمان بیمه سلامت ایران

82386554-71325482مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد: بسیاری از شرکت های بیمه ای همزمان با شروع طرح پوشش بیمه همگانی در کشور از نام بیمه سلامت ایران استفاده می کنند.

 

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا از سازمان بیمه سلامت، سیدمحمدرضا هاشمی نیا افزود: این شرکت ها با سوء استفاده از نام و عنوان سازمان بیمه سلامت ایران از طریق تلفن و رسانه ها با دادن وعده های دروغ به مردم و گاهی در ازای اخذ مبالغی تحت عنوان صدور کارت بیمه سلامت ، اقدام به سودجویی می کنند.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از این شرکت های بیمه ای با اشاره به مواردی مانند ارائه بیمه تکمیلی به بیمه شدن ، ارائه بیمه مکمل دندانپزشکی ، ارائه دفترچه بیمه یا کارت بیمه سلامت، داشتن قرارداد و پرداخت هزینه های درمان آزمایشگاه ، ویزیت پزشکان و داروخانه ها و هزینه های دارویی با احتساب حق بیمه به بیمه شدگان اقدام به اخاذی از مردم کرده و باعث سوءاستفاده از نام سازمان بیمه سلامت، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و خدشه دار شدن آن در منظر افکار عمومی شدند.
وی افزود: در سال های اخیر و به ویژه سال جاری مشاهده شده که افراد یا شرکت هایی از طریق تماس تلفنی با شهروندان اعلام می کنند که از سازمان بیمه سلامت هستند و می توانند در ازای پرداخت مبالغی شهروندان را بیمه کنند و به این ترتیب با استفاده از عنوان ‘بیمه سلامت’ و سوء استفاده از عدم آگاهی شهروندان ، ضمن ارائه چند فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد و کارت ودفترچه بیمه در منزل شهروندان، مبالغی را آنان اخذ می کنند.
مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان به عنوان بزرگ ترین سازمان بیمه گر درمان پایه کشور هرگز برای بیمه کردن افراد از تماس تلفنی استفاده نکرده و هرگونه فراخوان عمومی را از طریق اطلاعیه در رسانه های جمعی به اطلاع مردم می رساند.
هاشمی نیا افزود: ثبت نام افراد فاقد بیمه درمان پایه تنها از طریق سامانه الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی www.bimehsalamat.ir امکان پذیر است.
وی اظهار داشت : اخیرا افرادی از سوی یک شرکت خصوصی با شهروندان تماس گرفته و خود را نماینده بیمه سلامت ایران معرفی می کنند ، آنان می گویند که در تلاش هستند با اخذ ۷۹ هزار تومان هزینه در قالب طرح تحول سلامت برای افزایش سلامت دهان و دندان ، خدمات بیمه ای ارائه کرده و به مدت یک سال برای فرد و همه اعضای خانواده خدمات دندانپزشکی ارائه می دهند.
وی تاکید کرد: این افراد، فرصت طلب و سودجو بوده و فقط به دنبال اخاذی از مردم هستند چراکه هیچ فرد یا شرکتی نمی تواند بیمه درمان پایه یا دفاتر درمانی شهروندان را باطل کند توجه به این نکته از آنجا ضرورت دارد که در تماس های تلفنی هنگامی که شهروندان اعلام می کنند که بیمه درمان پایه دارند و نیازی به خرید مجدد آن ندارد ، بعضا تماس گیرنده تهدید می کند که در صورت عدم پرداخت مبالغ مورد نظر ، دفاتر بیمه درمانی شهروندان را باطل می کند این ادعای تماس گیرنده خلاف واقع و کذب است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا