سلامت الکترونیک

۹۵ درصد مازنی ها دارای پرونده سلامت الکترونیک هستند

ساری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: برای بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان پرونده سلامت الکترونیک تهیه شده است.

 

2384802به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی صبح سه شنبه در مراسم افتتاح همزمان ۶۵۷ واحد ارائه خدمات بهداشتی سراسر کشور در ساری اظهار داشت: در ادامه ساخت مراکز خانه بهداشت، ۶۸ مرکز خدمات جامع سلامت در استان افتاح شد.

وی افزود: مازندران با هزار و ۱۱۰ خانه بهداشت و ۳۱۰ خانه بهداشت شهری بیشترین خانه بهداشت را دارد ولی یک سوم مراکز خدمات جامع سلامت استیجاری هستند.

وی گفت: همچنین ۱۵۰ خانه بهداشت روستایی استیجاری بودند و با حمایت های صورت گرفته، تمام مراکز استیجاری روستایی در تملک در آمد و ۸۰ خانه بهداشت نیز در دست ساخت است.

به گفته جان بابایی، ۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و ۶۱ مرکز خدمات شهری نیز بالای ۳۰ سال قدمت دارند و امیداریم بتوانیم تا هفته دولت مرمت و تکمیل شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: ۶۸ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در استان وجود دارد و ۱۴ کلینیک دندانپزشکی تجمعی در استان راه اندازی شده است و ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به کودکان زیر ۱۴ سال و مادران باردار از جمله برنامه ها است.

وی غربالگری دیابت و فشار خون بالا را از جمله طرح ها برشمرد و گفت: بیش از پنج هزار و ۵۶۲ مورد بیمار دیابت و بیش از ۵ هزار بیمار دارای فشار خون در استان شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: همچنین با داشتن پزشک خانواده شهری، تشخیص دیابت و فشار خون به دو برابر رسید و بیش از ۹۵ درصد جمعیت پرونده سلامت الکترونیک دارند.

جان بابایی یکی از مهمترین معضلات حوزه سلامت را دیابت، سرطان، پرفشاری خون برشمرد و گفت: با اجرای طرح تحول سلامت بیش از ۲۳۰ هزار متر مربع به فضای مراکز بهداشتی افزوده شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا