سلامت الکترونیک

۸۱ درصد همدانی ها پرونده الکترونیک سلامت دارند

2367252

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۸۱ درصد همدانی ها زیرپوشش طرح پرونده الکترونیک سلامت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله موسوی بهار پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حرکت جمعی در ارتقاء سلامت و بهداشت و نیروی انسانی سالم ضروری است، اظهار داشت: سلامت جسمی، روانی و معنوی نیروی انسانی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان با ۱۲ هزار نفر پرسنل در ۸ بخش و معاونت فعال است، گفت: معاونت بهداشتی این دانشگاه در سطح استان و به ویژه در روستاها خدمات رسانی می کند.

وی با تاکید بر اینکه در سال های قبل ۹۰ درصد اقدامات این معاونت به روستاها اختصاص داشت اما به تدریج به شهرها رسید و هم اکنون تمام جمعیت را تحت پوشش قرار داده است، گفت: این امر نتیجه اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

تشکیل سامانه یکپارچه بهداشتی

وی با اشاره به تشکیل سامانه یکپارچه بهداشتی، یادآور شد: پرونده الکترونیک بهداشتی برای تمام شهروندان در حال تشکیل است و تاکنون ۸۱ درصد از جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده و تشکیل پرونده در شهرهای بزرگ استان نیز به زودی انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مطب ها و داروخانه ها باید تحت پوشش یکپارچه سازی الکترونیکی قرار گیرند، اظهار داشت: با انجام این کار، دفترچه حذف خواهد شد و خدمات در سراسر کشور به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی با بیان اینکه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با ۱۶ بیمارستان دولتی و ۵ بیمارستان غیر دولتی فعال است، عنوان کرد: این معاونت ۵۱ پایگاه فوریت های پزشکی و بیش از ۲۲۰۰ تخت بیمارستانی دارد.

موسوی بهار به تحصیل ۶۷۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی همدان اشاره و عنوان کرد: ۹ دانشکده در استان فعال است و ۴۴۱ عضو هیئت علمی در این دانشگاه ها فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه دانشگاه در حیطه آموزشی پیشرفت خوبی داشته است، عنوان کرد: در حوزه تحصیلات تکمیلی از سال ۹۲ تعداد رشته ها از ۴۸ به ۸۱ رشته رسید که افزایش ۸۰ درصدی رشته ها در تحصیلات تکمیلی را نشان می دهد.

معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی همدان با گردش مالی بیش از یک هزار میلیارد تومان در سال فعالیت می کندوی با بیان اینکه معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی همدان با گردش مالی بیش از یک هزار میلیارد تومان در سال فعالیت می کند، اظهار داشت: معاونت های دانشگاه در سال های قبل عملکرد خوبی داشتند به طوریکه معاونت غذا و دارو در چند سال متوالی معاونت برتر غذایی کشور بوده است.

وی با اشاره به فعالیت معاونت جدید اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: تشکیل این معاونت نشان دهنده توجه به ظرفیت های اجتماعی برای دستیابی به اهداف در این بخش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه طی سه سال و نیم قبل در بهداشت و درمان اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: بخش عمده ای از این اقدامات در حوزه زیرساخت های بهداشت و درمان انجام شد.

اختصای بیشترین اعتبارات وزارت خانه به بخش بهداشتی در شهرهای کوچک و روستاها

وی افزود: بیشترین اعتبارات وزارت خانه به بخش بهداشتی در شهرهای کوچک و روستاها اختصاص یافته است.

موسوی بهار با بیان اینکه ۲۹۱ پروژه بهداشتی درمانی در دهه فجر در استان همدان اجرایی می شود، عنوان کرد: بیش از ۳۵۰ هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی در حال ساخت است که ۸۰ هزار متر مربع آن به ۲۹۱ پروژه در حال آغاز اختصاص دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از تعمیر اساسی در بیمارستان ها خبر داد و افزود: مهمترین دستاورد طرح تحول نظام سلامت، رضایتمندی مردم و حفظ کرامت آنها است.

موسوی بهار با بیان اینکه در حوزه درمان در گذشته شرایط بدی حاکم بود و پرداختی از جیب مردم هزینه کمرشکنی محسوب می شد، اظهار داشت: مردم در گذشته با مشکل روبه رو بودند و عزت آنها پایمال می شد اما در حال حاضر هزینه های بخش درمان، نازل و حتی رایگان است

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا