اخبارقصور پزشکی

پرونده‌های قصور پزشکی ۸.۴ درصد رشد داشته است

پرونده‌های قصور پزشکی از ابتدای فروردین تا پایان مهر سال جاری سه هزار و ۴۹۰ مورد بوده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (سه هزار و ۲۲۰ مورد) ۸.۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در این بازه زمانی از کل پرونده های قصور پزشکی نوبت اول مورد بررسی در پزشکی قانونی یکهزار و ۹۳۱ مورد تبرئه و یکهزار و ۵۵۹ مورد نیز منجر به محکومیت شد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان شکایت در قصور پزشکی نوبت اول با ۵۷۹ مورد مربوط به رشته دندانپزشکی بوده که ۳۷۰ مورد آن به محکومیت و ۲۰۹ مورد به تبرئه انجامیده است.

پس از آن، جراحی زنان و زایمان با ۴۵۴ مورد، جراحی عمومی با ۳۹۶ مورد، جراحی ارتوپدی با ۲۹۰ و پزشکان عمومی با ۲۶۱ مورد بیشترین موارد شکایت را داشته اند.

همچنین آمار شکایات از گروه های پرستاری از ابتدای فروردین تا پایان مهر سال جاری ۱۶۹ و شکایت از مسئولان فنی مراکز درمانی ۱۴۸ مورد بوده که به ترتیب در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۶.۳ و ۴.۱ درصدی همراه بوده است.

در این مدت میزان شکایت از گروه های غیرپزشکی ۱۳۷ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهشی جزئی مواجه بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا