اخباربیمه

پرداخت حق بیمه سلامت برای چه کسانی رایگان است؟

کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در خصوص افزایش هزینه تمدید دفترچه بیمه سلامت “روستاییان”، گفت: اینکه گفته شده هزینه تمدید دفترچه‌ها از ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان در سال گذشته به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان طی امسال رسیده است، صحت ندارد.

اوافزود: آبان ماه سال ۹۸ طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، افرادی که دفترچه روستایی و سلامت همگانی یا همان دفترچه ایرانیان داشتند در سامانه‌ای ثبت نام کردند که توسط وزارت رفاه ارزیابی شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: پس از ارزیابی افراد به ۱۰ دهک تقسیم بندی شدند که هزینه بیمه افراد دهک‌های اول تا سوم به‌صورت کاملاً رایگان است بر این اساس افرادی که در دهک‌های چهارم تا ششم قرار گرفته‌اند نصف حق بیمه را پرداخت می‌کنند و از دهک ششم به بالا حق بیمه را باید کامل پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه نحوه دهک یابی و ارزیابی وسع فقط از طریق وزارت رفاه مشخص می‌شود، گفت: افرادی که نسبت به ارزیابی دهک‌های خود اعتراضی دارند باید این اعتراض را به وزارت رفاه ارائه بدهند.

او به اقداماتی که در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا توسط این سازمان انجام شده است اشاره کرد و گفت: بر این اساس به منظور تسهیل در ارائه خدمات به بیمه شدگان روستایی و عشایری و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر که دفترچه آن‌ها فاقد اعتبار است اگر در سنوات قبل از مزایای تمدید ۶ ماهه استفاده کرده‌اند می‌توانند حتی اگر دفترچه آن‌ها فاقد اعتبار باشد از خدمات بستری استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: افرادی که تا قبل از امسال از تمدید ۶ ماهه استفاده نکرده‌اند، استمرار پوشش بیمه‌ای با همان شرایط قبلی به مدت ۶ ماه برای آن‌ها تمدید خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا