اخبارسیاست گذاری سلامت

نماینده سازمان جهانی بهداشت: شاخص سلامت مردم در ایران بهبود چشمگیری داشته است

نماینده سازمان جهانی بهداشت از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشور‌هایی که در جهان دارای سیستم سلامت و مراقبت‌های اولیه بهداشتی قدرتمند است، تقدیر کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، برخوردای از حق سلامت و حق بهداشت و درمان از جمله موضوعات حقوق بشری است که دولت ها باید شرایط و لوازم برخورداری از این حق را برای مردم ایجاد کنند.

جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این راستا، دکتر کریستف هملمن در پیام خود در نخستین دوره آموزش ارتقاء کیفیت خدمات اولیه سلامت با اجرای چارچوب سازمان جهانی بهداشت، ضمن قدردانی از کشورمان در این خصوص، اظهار داشت: با ایجاد سیستم مراقبت‌های اولیه بهداشتی در ایران سلامت مردم، بهبود چشمگیری پیدا کرده که این روند در تغییر شاخص‌های سلامت در کشور ایران نیز نشان داده می‌شود.

وی افزود: در ایران از زمان راه اندازی مراقبت‌های اولیه بهداشتی، تحولات زیادی جهت ارتقا و بهبود ارائه خدمات و رفع بهتر نیاز‌های سلامتی افراد انجام شده از جمله برنامه پزشک خانواده روستایی، بیمه سلامت روستایی، برنامه پزشک خانواده شهری در استان‌های منتخب، آموزش متخصصین پزشک خانواده در ۱۲ دانشگاه علوم پزشکی و مواردی از این دست. همچنین بهبود کیفیت خدمات در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. امیدوارم تلاش‌های مجموعه وزارت بهداشت در ارتقای کیفیت خدمات اولیه سلامت که در حفظ و بهبود سلامت جامعه ضروری و مهم است، به موفقیت‌های بیشتری برسد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران تصریح کرد: مراقبت‌های اولیه سلامت اطمینان می‌دهد که مردم مراقبت‌های جامع تا حد ممکن نزدیک به محیط روزانه خود اعم از ترویج و پیشگیری تا درمان، توانبخشی و طب را دریافت می‌کنند. مراقبت‌های اولیه سلامت ، ریشه در تعهد به عدالت اجتماعی، برابری و به رسمیت شناختن دستیابی به بالاترین سطح سلامت که حق اساسی است، اشاره دارد همانگونه که در اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز ذکر شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا