اخبارعمومی

مدیر پژوهش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: دولت جوابگوی تامین هزینه های نظام سلامت نیست

مدیر پژوهش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مصاحبه با برنامه مناظره رادیو گفت و گو بیان کرد: اگر کلیه روابطی که در سلامت انسان دخیل هستند را نظام مند کنیم نتیجه آن نظام سلامت می شود.

وی با بیان این مطلب افزود: همه موضوعات زندگی اعم از تغییر شرایط آب و هوایی، غذا، سیستم اقتصادی و سبک زندگی در سلامت همه انسان های دنیا دخیل هستند.

دکتر رضایی همچنین در ادامه این مطلب تاکید کرد: برای حفظ سلامت و جلوگیری از تحمیل هزینه های زیاد به جامعه باید به مولفه های حفظ سلامت جامعه توجه جدی و عمیق کنیم و همه دستگاه ها و نهادها باید در این زمینه همکاری کنند.

مدیر پژوهش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه برنامه مناظره از رادیو گفت و گو اظهار کرد: هدف اصلی حوزه سلامت این است که بیمار دغدغه درمان نداشته باشد. یکی از مهم ترین چالش های حوزه سلامت منابع است. منابع موجود نمی تواند جوابگوی طیف وسیع حوزه سلامت باشد و بنابراین باید نحوه تعامل را تغییر دهیم.

دکتر رضایی همچنین در ادامه این مطلب متذکر شد: اگر معتقدیم دولت توانایی تامین کل بودجه های سلامت را دارد باید یک ابر قدرت اقتصادی در دنیا باشیم. به نظر نمی رسد با این تمرکز، دولت جوابگوی تامین این هزینه ها باشد.

مدیر پژوهش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان برنامه مناظره از رادیو گفت و گو عنوان کرد: مسائل حوزه سلامت مسائل محدود و متمرکزی نیستند بلکه دستگاه های متنوع و مختلفی در آن دخیل هستند. باید حمایت هایی را جذب کنیم تا وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی سلامت موفقیت بیشتری در این حوزه کسب کند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا