غذا و دارو

متقلبان و قاچاقچیان خوشحال نباشند/نظام رهگیری کالاهای سلامت مستند به قوانین بالادستی در حال اجراست

5187189889ec456267b8f780d937b1e8

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: نظام رهگیری و ردیابی کالاهای سلامت با استناد به قوانین و آیین نامه های بالا دستی درحال اجرا می باشد و جای هیچ گونه خوشحالی  برای متقلبین و قاچاق چیان وجود ندارد.

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو ” ایفدانا “،  با تاکید بر اینکه اجرای نظام رهگیری و ردیابی کالاهای سلامت متوقف نمی گردد اظهار داشت:  جای هیچ گونه خوشحالی  برای متقلبین و قاچاق چیان وجود ندارد.
دکتر بهروز جنت همچنین اضافه کرد: اجرای نظام رهگیری و ردیابی کالاهای سلامت با استناد به اصول بین المللی haccp, iso 22000 و سایراصول سلامتی و قوانین وزارت بهداشت آغاز و مستند به ماده ۱۳ قانون مبارزه باقاچاق بوده و آیین نامه اجرایی آن درحال اجرا می باشند و دستورالعملی که قاضی محترم شعبه ۴ دیوان عدالت اداری دستور موقت توقف اجرای آن را صادر نموده اند، پس از ابلاغ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مذکور عملا و خودبه خود دیگر قابل اجرا نمی باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در این خصوص دستورالعمل جدید درحال تدوین است خاطر نشان کرد: بنابراین نظام رهگیری و ردیابی کالاهای سلامت با استناد به قوانین و آیین نامه های بالا دستی درحال اجرا می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا