اخبارعمومی

لزوم برخورد قانونی با محتکرانی که سلامت جامعه را گروگان گرفته اند

با همه مشکلات ناشی از این ویروس شاهد یک تنش اجتماعی عظیم در سطح جامعه هستیم واین امر بسیار نگران کننده است چرا که شهروندان در فضای حقیقی و فضای مجازی با دادن آدرس غلط زمینه فراهم کرده اند که اعتماد اجتماعی به پائین ترین سطح خود در جامعه ما برسد که این امر از خود ویروس کرونا خطر ناک تر است

توجه به امر سلامت یکی از موضوعات بسیار مهم جامعه بشری است که بدون شک همه کشورها در راستای سلامت افراد جامعه خود تلاش کرده اند تا با پیشگیری ،مشکلات بهداشتی وازهمه مهمتر بارروانی جامعه را کاهش و ضرر کرد های اقتصادی واجتماعی را به حداقل برسانند.  در چند ماه اخیر یک ویروس به نام کرونا ویروس که با خاستگاه  کشور چین در حال تکثیر در اکثر کشور ها است که برابر آمار ارائه شده، بعد از کشور چین ایران دومین کشور یت که در گیر این ویروس شده است.

آمار مبتلایان  به این ویروس در کشورما بیانگر این است که تدابیر لازم از سوی مسئولان ما در بحث کنترل افراد ناقل مورد توجه قرار نگرفته وهمین امر باعث شده تا تعدادی از هموطنان ما به خاطر درگیری با این بیماری جان خود را از دست بدهند. متاسفانه آنچه که نگران کننده است، تکثیر این ویروس در اکثر استانهای کشور است که می تواند زنگ خطری جدی  برای سلامت جامعه تحریم شده ایران قلمداد شود.

 ولی با همه این مشکلات ،امروز سربازان سلامت وطن در خط مقدم  جبهه مقابله با این ویروس قرار دارند تا توانسته باشند جان هموطنان خود را نجات دهند. هرچند در این مسیر سخت و دشوار شاهد آن هستیم که برخی از سربازان عرصه سلامت براثراین ویروس در حین خدمت به هموطنان جان شیرین خود را از دست دادند، ولی همکاران این سربازان بی ادعا با دست خالی وکمبود امکانات در میدان جنگ با این ویروس حضوری ایثارگرانه داشته  که  با نوشتن چند سطر نمی توان از خودگذشتگی وایثار سفیران سلامت حق مطلب را ادا کرد .

 امروز ویروس کرونا یک آزمون بزرگ برای نظام ، دولت  و متولیان  سلامت کشور است که خوشبختانه تا به امروزدر این آزمون  نمره قابل قبولی گرفته اند.هرچند نا هماهنگی وآشفته بازار تجهیزات بهداشتی باعث نارضایتی شهروندان شده است، چرا که کمبود وآشفته بازار ودلال  بازی برخی افراد سود جو در این شرایط سخت بهداشتی سبب شده که مدیریت مسئولان بهداشتی در خصوص عرضه وتقاضا زیر سوال برود که این امر ناشی از مدیریت خود شهروندان در خصوص نیاز ها واحتکار در منزل وافراد سود جو باید جست .

با همه مشکلات ناشی از این ویروس شاهد  یک تنش اجتماعی عظیم در سطح جامعه هستیم واین امر بسیار نگران کننده است .چرا که شهروندان در فضای حقیقی و فضای مجازی با دادن آدرس غلط زمینه فراهم کرده اند که اعتماد اجتماعی به پائین ترین سطح خود در جامعه ما برسد و این امر از خود ویروس کرونا خطر ناک تر است.

متاسفانه افراد بدون دلیل تنها به خاطرسرماخوردگی ساده یا حساسیت فصلی ویا  خرید ماسک والکل با هجوم به داروخانه ها ومراکز بهداشتی کار سفیران سلامت که باید به بیماران این ویروس خدمت کنند  دوچندان کرده اند که این امر در این شرایط حساس قابل قبول نیست  ومی طلبد شهروان با رعایت توصیه های بهداشتی که از سوی مسئولان در رسانه های گروهی منتشر می شود ،توجه جدی داشته باشند وبی دلیل به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

 اما با همه نکات یاد شده بالا نباید از کمبود امکانات واز طرفی تجهیز نبود بیمارستان ها ومراکز بهداشتی کشور عبور کرد واین ویروس یک  هشدار به مسئولان بهداشتی کشور ما بود که برای تجهیز کردن بیمارستانها ومراکز بهداشتی بیش از گذشته باید توجه کنند. چرا که  کمبود نیرو ، تجهیز نبودن بیمارستانها ومراکز درمانی با این همه تحصیل کرده بیکار و ثروث خدادادی که در کشور وجود دارد قابل پذیرش نیست

باشد که بعد از شکست ویروس کرونا شاهد توسعه همه جانبه مراکز درمانی وبهداشتی در کشور باشیم تا مردم بدون دغدغه اجتماعی خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت کنند واز همه مهتر برخورد قانونی با محتکران  است که سلامت جامعه در این شرایط حساس را به خاطر سود جویی خود به گروگان گرفته اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا