اخبارسلامت الکترونیک

طرح نسخه الکترونیکی در بیمارستان های کهگیلویه وبویراحمد اجرا می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اهمیت استفاده از طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت گفت: این طرح در شش بیمارستان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

غلامرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در یاسوج اظهار داشت: طرح نسخه‌های الکترونیکی بیمه سلامت در شش بیمارستان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد افزود: با توجه به راه اندازی دو بیمارستان تازه تاسیس باشت و یاسوج پس از انجام مراحل قانونی طرح نسخه الکترونیکی در این دو بیمارستان نیز اجرایی می‌شود. وی با اشاره به اهمیت این طرح افزود: ارائه کامل خدمات الکترونیک به عنوان یکی از اهداف بیمه سلامت است که خوشبختانه اقدامات خوبی در این خصوص در استان انجام شده است.

کاظمی ادامه داد: دسترسی آسان، ایجاد پرونده الکترونیک برای بیماران و صرفه جویی در مصرف کاغذ دفترچه درمانی از مزایای مهم این طرح است. وی با بیان اینکه در پنج شهرستان استان اداره بیمه سلامت مشغول ارائه خدمات به مردم هستند که سه شهرستان بویراحمد، گچساران و بهمئی دارای ساختمان‌های ملکی هستند، عنوان کرد: عملیات اجرایی ساختمان اداره بیمه سلامت شهرستان کهگیلویه با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجراست و زمین مورد نیاز ساختمان بیمه سلامت دنا آماده شده که پس از تامین اعتبار اجرای آن آغاز می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه بیش از ۷ میلیارد تومان برای درمان بیماران خاص هموفیلی، تالاسمی، ام اس، دیالیز و پیوند کلیه در استان هزینه شده، افزود: امسال برای درمان بیماران خاص ۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۵۳ نفر بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، گفت: به جز تعداد معدودی از داروهای بیماران ام اس که ۱۰ درصد آن از طرف بیمار پرداخت می شود همه خدمات دارویی و درمانی بیماران خاص رایگان است.

کاظمی با بیان اینکه هم اکنون ۶۵ درصد از مردم کهگیلویه و بویراحمد از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند، افزود: ۹۵ درصد مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا