دسته‌بندی نشده

ضرورت تفکیک قوانین مربوط به غذا و دارو

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به ضرورت تفکیک قوانین مربوط به غذا و دارو گفت: به دلیل اهمیت و پیچیدگی‌های بحث غذایی ضروری است غذا قوانین جداگانه‌ای از دارو داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،حیدر علی عابدی در تشریح نشست امروز (یکشنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دستورکار اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس استماع گزارش مسئولین انجمن علوم آزمایشگاهی در خصوص مشکلات مطروحه عدم اجراء قانون ارتقاء بهره وری و قانون مشاغل سخت و زیان آور و راهکارهای رفع آن با حضور مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان تامین اجتماعی و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، افزود: قجاوند عضو انجمن علوم آزمایشگاهی گزارش مبسوطی از مشکلات به وجود آمده با اجرای قانون ارتقاء بهره وری و قانون مشاغل سخت و زیان آور ارائه کردند، همچنین در این رابطه گزارشی را مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت بهداشت و درمان و سازمان تامین اجتماعی ارائه کردند. در نهایت جمع بندی به این صورت بود که، انجمن علوم آزمایشگاهی گزارشی مکتوبی تهیه و در اختیار کمیسیون قرار دهد تا به وزارت بهداشت منکعس شده و اقدام جدی در این خصوص صورت بگیرد.

تشکر اعضای کمیسیون بهداشت از وزارت بهداشت برای اجرای بسیج کنترل فشار خون

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس خاطر نشان کرد: دستور کار دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث فشار خون و اجرای برنامه‌ی وزارت بهداشت و درمان با عنوان بسیج کنترل فشار خون بود. اعضای کمیسیون در این رابطه صحبت کرده و نقطه نظراتشان را در رابطه با اهمیت پیشگیری از بیماری پرفشاری خون و عوارض آن مطرح کردند. اعضای کمیسیون بهداشت مجلس به اتفاق از این اقدام به موقع وزارت بهداشت قدردانی کرده و این موضوع را نشان دهنده این نکته دانستند که وزارت بهداشت به بحث پیشگیری اهتمام ویژه‌ای دارد.

ضرورت تفکیک قوانین مربوط به غذا و دارو

عابدی ادامه داد: دستور کار سوم کیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی استماع گزارش مسئولین مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در خصوص بازنگری در قانون مقررات امور داروئی، ملزومات و تجهیزات پزشکی، مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و موسسات پزشکی بود. بنابر این گزارش، ما قانونی مجزا برای غذا نداریم، از سال ۷۸ و ۷۹ پیشنویسی برای غذا، نحوه کنترل کیفی غذا، نظارت و توزیع غذا توسط اتاق بازرگانی تدوین شده و چند سال بعد نیز مشابه این کار را سازمان غذا و دارو انجام داده است. امروزه بیشتر کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که باید برای موضوعات مرتبط با غذا قانون جداگانه ای از دارو داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: در حال حاضر قوانینی برای سازمان غذا و دارو وجود دارد اما این قانون باید به دلیل اهمیت و پیچیدگی‌های بحث غذایی جدا شود. امروز هم اقای شهریاری نظرشان بر این بود که اگر این موضوع در قالب طرح به مجلس ارائه شود، در طول فرصت یکساله مجلس دهم به نتیجه نخواهد رسید، بنابر این اگر دولت همت کند و ظرف یک الی دو ماه اخیر این موضوع را در قالب لایحه‌ای به مجلس ارسال کند، شانس تصویبش بیشتر است
سلامت نیوز: ضرورت تفکیک قوانین مربوط به غذا و دارو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا