اخباربیمه

دفترچه بیمه سلامت در تمام بیمارستان‌های دولتی حذف شد

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه دفترچه بیمه سلامت در تمام بیمارستان‌های دولتی حذف شد گفت: طرح نسخ الکترونیکی در ۶۰ بیمارستان کشور آغاز شده و این میزان تا پایان سال در ۵۰۰ بیمارستان اجرا می‌شود.
به گزارش رجانیوز به نقل از تسنیم، طاهرموهبتی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اینکه آیت‌الله عبادی توجه به درمان داشته و دغدغه‌هایی دارند این امر نویدبخش است.
وی گفت: جمعیت ۶۵ درصدی پوشش بیمه سلامت در استان از میانگین کشوری بالاتر است و ۴۰ میلیون نفر در کشور زیرپوشش خدمات بیمه سلامت هستند که ۲۲ میلیون نفر عضو صندوق بیمه روستائیان است که به صورت رایگان بیمه می‌شوند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: هدفمند کردن بیمه رایگان به سمت گروه‌های نیازمند مورد توجه است و اکنون سیاست وزارت بهداشت به سمت خرید خدمت است.
یک میلیون نفر از مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت هستند
موهبتی بیان کرد: در حال حاضر یک میلیون نفر از مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و دو هزار و ۵۰۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه سلامت بوده و چهار هزار و ۹۰۰ خدمت به بیمه شدگان ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه با وجود بیمه سلامت میزان پرداخت مردم از جیب خودشان از ۷۰ درصد به ۳۰ یا ۴۰ درصد کاهش یافته است افزود: نسخه الکترونیکی در ۳۱ استان کشور و در هر استان در یک شهر یه صورت پایلوت آغاز شده است.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: اجرای طرح نسخ الکترونیکی در ۶۰ بیمارستان آغاز شده و این میزان تا پایان سال جاری به ۵۰۰ بیمارستان افزایش می‌یابد.
دو هزار و ۵۰۰ قلم دارو در پوشش بیمه سلامت است
موهبتی با بیان اینکه افرادی که مجهول الهویه بودند ضمن تفاهم نامه با بهزیستی مشکل برطرف شد افزود: دو هزار و ۵۰۰ قلم دارو در پوشش بیمه سلامت است و ۴ هزار و ۹۰۰ خدمت از بیمه برخوردارند.
وی با بیان اینکه فراهم نبودن زیرساخت‌های آی تی از نقص‌های پیش رو است افزود: خوشبختانه توانسته‌ایم زیرساخت‌های فنی را فراهم کنیم که خدمت ثبت شود.
مدیر عامل بیمه سلامت گفت: ۵۰ درصد مراجعه کنندگان در بخش بستری و ۵۰ درصد سراپایی هستند که ۹۰ درصد هزینه‌ها در بخش درمان و سراپایی است.
هم پوشانی بیمه‌ها یکی از مشکلات جدی بخش سلامت
موهبتی هم پوشانی بیمه‌ها را یکی از مشکلات جدی عنوان کرد و گفت: ۸۰ میلیون جمعیت داریم که شش میلیون نفر فاقد هر نوع پوشش بیمه‌ای هستند اما در عین حال ۸۰ میلیون نفر هم دفترچه بیمه دارند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: هم پوشانی چهار میلیون و ۸۰۰ نفر بین بیمه سلامت و تأمین اجتماعی بود که تاکنون دو میلیون نفر حذف و هم پوشانی شده‌اند.
حفظ کرامت و شخصیت مراجعه کنندگان باید کاملا رعایت شود
آیت‌الله سید علیرضا عبادی نیز در این دیدار اظهار داشت: لذت احسان به قشرهایی که به نحوی محروم و ضعیف شمرده می‌شوند بیشتر از قشرهای غیر مستحق است.
امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: چارچوب سازمان بیمه سلامت، مبتنی بر یک سری نداهای فطری است که در تشکیل جامعه بشری به صورت یک سازمان در می‌آید اما آنچه مهم می‌باشد این است که از این فرصت استفاده کنید به این صورت که در چارچوب قانون و اعتباراتی که دارید اقدامات شایسته‌ای صورت دهید همچنین شیوه‌های اجرایی و برخورد با افراد را رعایت کنید.
عبادی با اشاره به اینکه حفظ کرامت و شخصیت مراجعه کنندگان باید کاملا رعایت شود تصریح کرد: آنچه در راستای پر رنگ کردن احسان بسیار مهم است کیفیت انجام و اجرای آن است.
وی ادامه داد: از سویی دیگر قانون در یک چارچوبی به عنوان یک فلسفه خاصی این سازمان را ایجاد کرده و ممکن است افراد دیگری بخواهند از آن استفاده کنند که در قانون گنجانده نشده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در گذشته شناسایی‌ها به خاطر کمبود امکانات مشکل بوده اما اکنون با استفاده از امکانات گسترده‌ای که وجود دارد می توان حق را در چارچوب مستحق قرار دارد و افرادی را که با هر عنوانی می‌خواهند سوء استفاده کنند شناسایی و جلویشان را گرفت تا حقی که برای یک مستحق در نظر گرفته شده به غیر مستحق اعطا نشود.
عبادی عنوان کرد: اگر انگیزه قوی باشد و انجام امور غیر از جنبه اداری، دارای روحیه اخلاص و خدمت گذاری باشد می‌توان قصد قربت کرد که در چنین شرایطی نشاط و فواید بیشتری نصیب انسان خواهد شد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا