اخبارتجهیزات پزشکی

دستگاه های پزشکی نیازمند پوشش بیمه مسئولیت هستند

نائب رییس و دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با اشاره به ارائه پوشش بیمه‌ای خاص توسط شرکت‌های بیمه، تصریح کرد: تولید برخی از دستگاه‌های پزشکی ریسک های بالایی به دنبال دارد که در صورت بروز حادثه، خطرات جبران ناپذیری ایجاد می کند. لذا باید دستگاه‌های تجهیزات پزشکی براساس ارزش تحت پوشش بیمه مسئولیت قرار بگیرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از عصر اقتصاد ، محمدرضا کمپانی، نائب رییس و دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: شرکت های زیر مجموعه اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران به صورت مستقیم با شرکت های بیمه در ارتباط بوده و تحت پوشش ارگان خاصی نیستند.

وی افزود: با توجه به میزان وجوه پرداختی ،شرکت‌ها به صورت مستقیم کارمندان خود را ، بیمه تکمیلی می‌کنند. کمپانی در خصوص نحوه همکاری شرکت‌های بیمه با اتحادیه‌ها، ادامه داد: شرکت‌های بیمه تجاری با اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران همکاری مناسبی داشته‌اند و خوشبختانه تاکنون خسارت سنگینی رخ نداده است که در پرداخت آن کوتاهی کنند.

وی افزود: بهتر است شرکت‌های بیمه دستگاه‌های پزشکی را «بیمه مسئولیت» کرده که اغلب این امر با استقبال کمتری مواجه می‌شود. بنابراین نیازمند اطلاع رسانی از سوی تولید کنندگان بوده تا دستگاه‌های مرتبط با جان بیمار تحت پوشش بیمه قرارگیرند.

نائب رییس و دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در خصوص عملکرد سازمان تامین اجتماعی برای بیمه کارگران، خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی افراد تمام وقت مشغول به کار را در لیست بیمه قرار می‌دهد و مطابق جدول تعیین شده حدود هفت درصد حق بیمه توسط فرد، ۲۰ درصد توسط شرکت و سه درصد بیمه بیکاری توسط کارفرما پرداخت می‌شود.

کمپانی با اشاره به ایجاد دفتر حل و فصل مشکلات بیمه‌ای اتحادیه‌ها با سازمان تامین اجتماعی، بیان کرد: اتحادیه‌ها با سازمان تامین اجتماعی در تعامل بوده و بهتر است که سازمان تامین اجتماعی برخی مسائل را بپذیرد. متاسفانه تعرفه‌های این سازمان در سطح پایینی بوده و در نهایت مبلغ چندانی به کارگران پرداخت نمی‌شود و بنابراین نیازمند بازنگری در تعرفه‌های بیمه‌های درمان هستیم.

نائب رییس و دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ادامه داد: متاسفانه تعرفه‌های تامین اجتماعی کمتر از ۱۰درصد از خدمات را پوشش می‌دهد و افراد به ناچار به سمت بیمه‌های تکمیلی می‌روند. بنابراین باید در تعرفه‌های پرداختی درمان سازمان تامین اجتماعی بازنگری صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا