غذا و دارو

داروخانه‌ها کاهش قیمت دارو را لحاظ کنند / داروی خارجی گران نشده است

image_13951129968039یک مسئول سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در دارو افزایش قیمت دارو نداشتیم گفت: داروخانه‌ها موظف هستند همانطوریکه در هنگام افزایش قیمت دارو، ارائه آن را با قیمت جدید اعمال می‌کنند؛ در زمان کاهش هزینه نیز باید قیمت جدید را ملاک اخذ وجه قرار دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، اکبر عبدالهی اصل – مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو اظهار داشت: داروخانه‌ها موظف هستند همانطوریکه در هنگام افزایش قیمت دارو، ارائه آنرا با قیمت جدید اعمال می‌کنند؛ در زمان کاهش هزینه نیز باید قیمت جدید را ملاک اخذ وجه قرار دهند.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه در داروهای وارداتی افزایش قیمت نداشتیم، اظهار داشت: اگر داروخانه ای در قبال ارائه دارو وجهی بیشتر از قیمت مصوب از مراجعه کنندگان دریافت کند تخلف محسوب شده و حتما با آنها برخورد می‌شود.

عبدالهی اصل به عدم مطابقت وجه دریافتی توسط داروخانه‌ها و قیمت درج شده روی دارو نیز اشاره کرد و عنوان داشت: در مورد داروهای OTC یا بدون نسخه، هیچ مغایرتی بین مبلغ دریافتی از مصرف کننده و قیمت روی بسته بندی دارو پذیرفتنی نیست.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو در مورد قیمت داروهای نسخه دار نیز عنوان کرد: برای این قبیل داروها سامانه ای ایجاد شده است که آخرین قیمت داروها بر آن مندرج است و به محض کوچکترین تغییری اعم از افزایش یا کاهش قیمت برای عموم قابل مشاهده و استعلام است.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در پایان از مردم خواست تخلفات را به ۱۴۹۰ گزارش دهند تا در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.

 

منبع: سلامت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا