محیط زیست

خطرات زیست محیطی مسئول مرگ ۱.۷ میلیون کودک در دنیا

خطرات زیست محیطی مسئول مرگ ۱.۷ میلیون کودک در دنیا

خطرات زیست محیطی مسئول مرگ ۱.۷ میلیون کودک در دنیا

سلامت نیوز:به گفته کارشناسان، آلودگی هوا خطرات متعددی برای سلامت دارد که باید از خود در مقابل آن محافظت نمایید.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان آلودگی هوا را با شمار زیادی از مشکلات سلامت نظیر آسم دوران کودکی، بارداری و مشکلات تولد، و بیماری قلبی مرتبط می دانند. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، آلودگی و خطرات زیست محیطی آن، سالانه مسئول مرگ ۱.۷ میلیون کودک در جهان است.
«یی فانگ ژو» استاد علوم سلامت محیط زیست در دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می گوید: فرد می تواند با انجام شماری از اقدامات از خود و خانواده اش در مقابل آلودگی هوا حفاظت کند.
وی در ادامه توصیه های زیر را عنوان می کند:
– به الگوی باد توجه داشته باشید. مسیر وزش باد در طول روز تغییر می کند، گاهی آلاینده ها به سوی خانه شما آمده یا از آن دور می شوند. زمانیکه باد از سمت بزرگراه یا منبع دیگر آلودگی به سمت منزل شما می وزد، پنجره ها را ببندید.
– در فصل تابستان، آلودگی اُزن در اوایل بعدازظهر به اوج می رسد. آلودگی اُزن زمانی ایجاد می شود که آلاینده ها از اتومبیل ها، اتوبوس ها و کارخانه ها به نور خورشید واکنش نشان می دهد. سعی کنید در اوایل بعدازظهر در روزهای تابستانی از انجام ورزش های شدید در فضای باز اجتناب کنید.
– با استفاده از یک تهویه هوا قوی، هوای داخل منزل تان را تمیز نگه دارید. حتی با وجود آلودگی شدید در محیط بیرون، این کار موجب کاهش میزان ذرات در منزل تان می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا