اخباربیمه

حکم دادگاه علیه بیمه درمانی اجباری متقاضیان مهاجرت به آمریکا

یک قاضی فدرال اجرای دستور العمل دونالد ترامپ در خصوص الزام پوشش بیمه درمانی متقاضیان مهاجرت به آمریکا را متوقف کرده است.

بنا بر دستور العمل یاد شده، مهاجران پیش از دریافت ویزای خود باید ابتدا ثابت کنند که قادرند در ظرف ۳۰ روز پس از ورود به خاک آمریکا برای خود بیمه درمانی فراهم کرده یا نشان بدهند که برای پرداخت هزینه های پزشکی قابل پیش بینی به اندازه کافی توان مالی دارند.

این دستورالعمل که در اوایل ماه اکتبر امسال صادر شد قرار بود که از روز یکشنبه (سوم نوامبر) به اجرا گذاشته شود اما در پی شکایت هفت شهروند و یک نهاد غیردولتی به دادگاه فدرال ایالت اورگان، قاضی مایکل سیمون با صدور حکمی به مدت ۲۸ روز مانع از اجرای آن شد.

قاضی در حکم خود “صدمات جبران ناپذیر بالقوه” به مهاجران و خانواده های آنها را علت توقف چهار هفته ای دستورالعمل رئیس جمهوی آمریکا اعلام کرد.

کاخ سفید تاکید دارد که مهاجران جدید نباید به نظام درمانی آمریکا فشار مالی وارد کنند. این در حالیست که شاکیان پرونده در دادگاه استدلال کردند که دولت آقای ترامپ قصد دارد که از این طریق مانع از ورود صدها هزار مهاجر قانونی به آمریکا شود.

دونالد ترامپ اخیرا قصد داشت که کسب اقامت دائم و شهروندی آمریکا را به عدم استفاده از کمک‌های دولتی مهاجران مشروط کند اما چند دادگاه فدرال با صدوراحکامی فعلا مانع از اجرای آن دستورالعمل جنجالی شده اند.

گروه‌های حامی حقوق مدنی گفته‌اند که یک چنین اقدام بحث برانگیزی مهاجران کم ‌درآمد را هدف قرار می دهد اما کاخ سفید می‌گوید این گروه از مهاجران به جای اینکه “خوداتکا” باشند، صرفا به دلیل روابط خانوادگی در آمریکا هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا