عمومی

جدول/تعرفه های جراحی عمومی پیش و پس از طرح تحول سلامت

مدیر عامل موسسه انجمن علمی جراحان عمومی ایران خاطرنشان کرد: اجرای طرح تحول سلامت تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های بیماران در حوزه جراحی عمومی بهمراه داشته و مخارج آنان را به نصف و حتی کمتر کاهش داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین،دکتر بهزاد رحمانی افزود: مردم و بخصوص مناطق کم برخوردار که دسترسی مطلوبی به درمان نداشتند، از مزایای طرح تحول سلامت منتفع شدند و هزینه های جراحی شان به شکل مطلوبی کاهش پیدا کرد، در حالی که اگر قرار بود به روال سال های گذشته هزینه درمان و جراحی بپردازند، به لحاظ مالی دچار مشکلات عدیده ای می شدند.

نوع جراحی قبل از طرح تحول سلامت بعد از طرح تحول سلامت
سرطان پانکراس یک میلیون و ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان ۷۵۰- ۸۰۰ هزار تومان
بای پس کرونر ۹۰۰ هزار تومان ۲۵۰ هزار تومان
سرطان معده و برداشتن معده ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان
کیسه صفرا ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان ۲۰۰ هزار تومان
آپاندیسیت ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان
شکستگی استخوان ساق پا و کار گذاشتن پروتز ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان ۲۰۰ هزار تومان
وی ادامه داد: طرح تحول سلامت، طرح خوبی است، اما اگر اعتبار بخشی مناسبی به اجرای بهینه این طرح صورت می گرفت، علاوه بر بیماران رضایتمندی پزشکان نیز جلب می شد. به هر حال از پزشک جوانی که ۹ ماه کارانه اش را دریافت نکرده، اما همیشه و در هر حالی سعی کرده بهترین خدمات درمانی را در اختیار بیماران قرار دهد، نمی توان انتظار داشت مثل گذشته فعالیت کند.

مدیر عامل موسسه انجمن علمی جراحان عمومی ایران به برخوردار نبودن طرح تحول سلامت از یک پشتوانه مالی مطمئن و پایدار اشاره کرد و گفت: ضمانت تداوم این طرح، تخصیص یک اعتبار نامحدود و سنگین است تا هم مردم و هم پزشکان از مزایای آن منتفع شوند. نمی توان یک بودجه پالسی یا ضربانی محدود را در اختیار وزیر بهداشت قرار داد و انتظار داشت هم پزشکان و هم مردم را راضی نگاه دارد.

رحمانی ایجاد نارضایتی در میان مردم را مهمترین پیامد توقف طرح تحول سلامت دانست و عنوان کرد: مردم به کاهش هزینه های درمانی خود عادت کرده اند و با توجه به رضایتمندی موجود، برای آنان دشوار است به شرایط گذشته برگردند. از این رو، بازنگری در ریل گذاری و تامین بودجه کافی و مستمر در تداوم پایدار طرح تحول سلامت یک ضرورت انکار ناپذیر است.

نگری در ریل گذاری و تامین بودجه کافی و مستمر در تداوم پایدار طرح تحول سلامت یک ضرورت انکار ناپذیر است.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا