عمومی

توصیه وزیر بهداشت به دولت درباره طرح تحول سلامت

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به سلامت مردم بویژه در شهرهای حاشیه‌ای تهران گفت: امیدوارم طرح تحول سلامت و توجه دولت در بخش رفاه اجتماعی همچنان ادامه یابد.


خبرگزاری ایسنا: دکتر سید حسن هاشمی در مراسم افتتاح بیمارستان امام حسین (ع) در شهرستان بهارستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور و استاندار تهران برگزار شد، گفت: متاسفانه طی دهه‌های اخیر، ارائه خدمات سلامت در حاشیه تهران مغفول مانده بود، اما در این دولت با وجود مشکلات زیادی که در زمینه بودجه و قیمت نفت ایجاد شد و مشکلاتی که دشمنان انقلاب برایمان فراهم کردند، توانستیم اقداماتی را انجام دهیم.

وی افزود: به عنوان مثال در پیشوای ورامین، قرچک، پرند، بهارستان، رباط کریم و … هیچ تخت بیمارستانی نداشتیم. همچنین در شهرستان‌های ملارد و قدس با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت حتی یک تخت بیمارستانی هم وجود نداشت. مردم این مناطق همه محرومانی هستند که طی ۳۰ سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد باید به آنها توجه می‌شد، اما متاسفانه در این زمینه غفلت شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت یازدهم با اقداماتی که انجام دادیم در تمام این شهرها پروژه‌های در حال ساخت داریم، اظهار کرد: به عنوان مثال امروز توانستیم در شهرستان بهارستان این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی را به بهره‌برداری برسانیم. در حال حاضر متوسط کشوری تخت بیمارستانی ما ۱٫۶ در ازای هر ۱۰۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرهای تهران نیز در حال ساخت پروژه‌های بهداشتی و درمانی هستیم، گفت: امیدواریم بیمارستان قرچک هم در همین دولت به بهره‌برداری برسد. پروژه‌های شهرستان‌های ملارد و قدس هم پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند. باید توجه کرد که دولت علی رغم همه مشکلات از ابتدا تا کنون ۶۵۰۰ پروژه را در این حوزه آغاز کرده که تا پایان دولت ۵۰ درصد آنها را تحویل می‌دهیم. همچنین ۵۷۰ پروژه در سیستان و بلوچستان پیش بردیم و این نشان می‌دهد که در تمام استان‌های محروم و مرزی کارهای بزرگی در حال انجام است.

هاشمی با بیان اینکه امیدوارم طرح تحول و توجه دولت به بخش رفاه اجتماعی ادامه یابد و با رفع بیشتر موانع بین‌المللی گشایش‌های بیشتری در کشور ایجاد شود،‌ گفت: هر چه در حوزه رفاه اجتماعی بیشتر کار کنیم در راستای اهداف انقلاب و منویات رهبری است. بنابراین امیدواریم در آینده شاهد گسترش خدمات در این مناطق باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا