اخباربیمه

بیمه سلامت هلند ۳۸۵ یورو به قبض پزشکی شهروندان می‌پردازد/ هزینه بیمه سالانه در هلند افزایش می‌یابد

رتبه دوم بهترین سیستم بیمه‌ای دراروپا، متعلق به کشور هلند است، اما یکی از گران‌ترین بیمه‌ها دراین قاره سبز هم به شمار می‌رود و هرساله هزینه‌های خود را برای مردم این کشور افزایش می‌دهد.

به گزارش چابک‌آنلاین، مردم برای دریافت بسته بیمه عمومی باید حدود ۱۰۰ یورو بپردازند که این مبلغ، امسال حدود ۵٫۷ درصد افزایش یافته است.

دو نوع سیستم بیمه ای در این کشور وجود دارد: بیمه زد وی دبلیو (ZVW) و دبلیو ال زد ( WLZ )

زد وی دبلیو (ZVW) :

این سیستم به طور قانونی همه ساکنین هلند را ملزم می کند که یک بسته اولیه بیمه درمانی عمومی هلند را به نام “بیمه پایه” تهیه کنند.

وسعت پوشش بیمه درمانی هرساله توسط دولت تعریف می شود و بیشتر خدمات درمانی از جمله مراجعه به پزشک و بیمارستان ها مشمول این بیمه هستند.

شرکت های بیمه سلامت عمومی درسال ۲۰۱۹ به طور معمول ۳۸۵ یورو به هر قبض پزشکی شهروندان هلندی می پردازند.

دبلیو ال زد ( WLZ ) :

این سیستم بیمه ای درمان پرستاری و مراقبت طولانی مدت مانند زوال عقل و سایر اختلالات شدید روحی، جسمی و حسی را تحت پوشش قرار می دهد.

ساکنان ۱۸ سال به بالا در این کشورباید سهم بیمه ای تهیه کنند که این سهم بسته به درآمد ، سرمایه مالی و وضعیت زندگی محاسبه می شود.

اگر تحت پوشش بیمه درمانی عمومی هلند نیستید یا می خواهید ازدرمان های اضافی به عنوان مثال فیزیوتراپی، مراقبت های روانی یا معالجه گسترده دندانپزشکی استفاده کنید؛ باید بیمه نامه درمانی خصوصی تهیه کنید.

برخلاف بیمه نامه اصلی و عمومی هلند، شرکت های بیمه موظف نیستند که شما را برای بیمه خصوصی بپذیرند.

در نتیجه، سن و وضعیت سلامتی شما می تواند بر شانس تأیید شما تأثیر بگذارد.

علاوه بر پوشش خاص،بیمه درمانی خصوصی نیز به طور معمول امکان دسترسی به امکانات خصوصی را فراهم می کند، بنابراین ساکنان این کشور می توانند بیمه دولتی خدمات درمانی را زودتر دریافت کنند.

از دیگر مزایای بیمه خصوصی در هلند می توان به گرفتن اتاق یک تخته در بیمارستان، خدمات جامع تر برای مراقبت از بیمار در داخل و خارج از بیمارستان و همچنین تحت پوشش قرار گرفتن توانبخشی و زایمان اشاره کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا