بیمه

بهره مندی۶۳۰ هزار نفراز جمعیت چهارمحال و بختیاری از بیمه سلامت

شهرکرد- خبر نگار اطلاعات :مدیر کل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون از جمعیت حدود ۹۷۰ هزار نفری استان، ۶۳۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند، درحالی که پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، فقط ۱۵۰ هزار نفر در استان بیمه شده سلامت بودند. دکتر صفر فرامرزی افزود: اجرای طرح نظام سلامت و پزشک خانواده در تمام شهرهای استان از مهمترین برنامه های این نهاد در سال جاری است.
وی گفت: پیش از این طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان اجرا شده است که با تلاش های انجام شده امید می رود این طرح برای تمام شهرهای استان در آینده نزدیک اجرایی شود.
او در باره برنامه های بیمه سلامت در سال ۹۶ گفت: تشکیل پرونده های الکترونیک و حذف دفترچه های کاغذی، راه اندازی سامانه شرکای کاری، ارتقای خدمات بویژه در حوزه دندانپزشکی، خرید راهبردی و توانمندسازی بیمه شدگان از جمله برنامه های بیمه سلامت استان در سال ۹۶ خواهد بود.
مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: طرح تحول نظام سلامت هزینه های دولت را در حوزه درمان به بیش از چهار برابر افزایش داد و هزینه های پرداختی از جیب بیمار از ۶۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافت.وی اضافه کرد: ارتقای کیفی خدمات حوزه سلامت از دیگر دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت است که اجرای این طرح سبب شده است میزان رضایتمندی مردم از خدمات بیمه سلامت به ۹۶ درصد افزایش یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا