اخبار

برخورداری از سطح قابل قبول از استانداردهای سلامت، حق هر انسان است/ استفاده از تجارب دانشگاه ها در اجرای موفق برنامه تحول بهداشت

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

برخورداری از سطح قابل قبول از استانداردهای سلامت، حق هر انسان است/ استفاده از تجارب دانشگاه ها در اجرای موفق برنامه تحول بهداشت

 

10

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به اینکه دریافت بالاترین سطح قابل قبول در حوزه بهداشت یکی از حقوق قانونی هر انسان است، برخی از ماموریت های متولیان سیستم سلامت کشور را تشریح کرد.

به گزارش وب دا؛ دکتر علی اکبر سیاری در اجلاس معاونین بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی کشور که در تبریز درحال برگزاری است، ضمن بیان این مطلب افزایش امید به زندگی از طریق پیشگیری از مرگ نابهنگام و زودرس مردم، پیشگیری و کنترل عوامل خطر تهدید کننده سلامت و پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی را از ماموریت های متولیان سیستم سلامت کشور بیان کرد.

وی در ادامه گفت: مراقبت از بیماریهای واگیر و غیر واگیر، بهبود کیفیت و شیوه زندگی و رضایت از زندگی ، تامین عدالت در سلامت از طریق کاهش نابرابریها در حوزه سلامت و ترویج تشکیل خانواده و فرزند آوری نیز از دیگر ماموریت های سیستم سلامت کشور است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه ، طرح تحول حوزه بهداشت را مشتمل بر هفت برنامه و ۱۰ پروژه پشتیبان عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد تمام مدیران و کارکنان از برنامه ها، پروژه ها و دستورالعملها اطلاع کافی داشته باشند و مدیران وظیفه دارند که نحوه اجرای آن را رصد کرده و پایش نمایند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که در طول سه روز برگزاری همایش و نیز جلسات آینده بتوانیم با مشارکت هم و با استفاده از تجربیات ارزنده دانشگاه ها در اجرای برنامه تحول بهداشت قدم های موثر برداریم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا