سلامت الکترونیک

ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای مردم شاهکار طرح تحول سلامت

82422269-71397246

همزمان با نهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۲ خانه بهداشت در با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز در بخش چهارباغ ساوجبلاغ افتتاح و در جریان آن بر ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای مردم تاکید شد.

به گزارش ایرنا، عبادالله کامکار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در افتتاح این خانه های بهداشت گفت: سامانه سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) سلامت مردم را تضمین می‌کند.
وی افزود: سامانه سیب یک ابزار مدیریتی است تا بتواند سلامت مردم را ضمانت کند.
کامکار از ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای شهروندان که در قالب سامانه سیب اجرایی می‌شود به عنوان شاهکار طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید یاد کرد و افزود: پس از گذشت دو سال از اجرای طرح تحول نظام سلامت با اجرای این سامانه هر شهروند در مراجعات درمانی به هریک از شهرهای کشورمان از طریق این سامانه اطلاعات لازم را بدست می آورد.
وی افزود: این باید با توجه به ثبت مراجعه کنندگان این منطقه بیشتر در معرض کدام یک امراض و ناشی از چه عواملی است و به صورت گروه های سنی این موضوع طبقه بندی شود.
کامکار گفت: از آنجایی که در خانه های بهداشت با سامانه سیب تمام اطلاعات مربوط به خانوارها، انواع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه در این سامانه وارد و ثبت می‌شود و تمامی پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی در این سامانه جمع اوری می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه در بخش چهار باغ بیمارستان وجود ندارد بهتر است با مجوز قانونی ساعت حضور پرسنل خانه بهداشت در روستای قوهه و سنقر اباد چهار باغ به منظور خدمت رسانی بیشتر افزایش یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا