اخبار

انتقاد وزیر بهداشت از مدعیان طب اسلامی: برخی افراد یاد گرفته‌اند به مسائلی که مطرح می‌کنند سبقه دینی دهند

وزیربهداشت با اشاره به سوءاستفاده برخی افراد از باورهای مردم با نام طب اسلامی، تاکید کرد: برخی افراد یاد گرفته‌اند به مسائلی که مطرح می‌کنند سبقه دینی دهند یا آن را به مقام معظم رهبری نسبت می‌دهند و هر خلاف و اشتباهی را تحت این عنوان مطرح می‌کنند.

به گزارش ایسنا، حسن هاشمی در  بیست و نهمین کنگره بین المللی بیماری‌های کودکان اظهار کرد: برخی افراد از عوامی عده‌ای سوء استفاده می‌کنند، اما جهل باعث عقب ماندگی بشر شده و همیشه دستاویزی بوده برای دیگرانی که به دنبال مطامع شخصی، گروهی یا طایفه ای هستند؛ جهل باعث شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و امیرالمومنین(ع) شد.روز عاشورا قاتلان امام حسین(ع)، وضو گرفتند نماز خواندند و شهادتین هم گفتند و تصور می کردند که کار خوب و درستی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: برخی افراد یاد گرفته‌اند به مسائلی که مطرح می‌کنند سبقه دینی دهند یا آن را به مقام معظم رهبری نسبت می‌دهند و هر خلاف و اشتباهی را تحت این عنوان مطرح می‌کنند. مثلا می‌گویند واکسیناسیون کار صهیونیستهاست یا سازمان بهداشت جهانی دستاویز صهیونیستها است. طرح چنین مسائلی در قرن ۲۱ و در کشوری با تمدن چندین هزار ساله موجب حیرت است. تعجب من از بزرگان جامعه پزشکی است که چرا حرفی در این خصوص نمی‌زنند.

وزیربهداشت همچنین اضافه کرد: مگر فرزندان و نوه‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید واکسن نمی زنند؟ چرا از کنار این مسائل راحت می‌گذریم؟ فردی هم به مردم می‌گوید که مسواک نزنید؛ زیرا کار صهیونیستها است و برای حرفهای خودش هم شاهد می آورد، یکی از شاهد هایش هم حیوان است که انسان خجالت می‌کشد.

هاشمی با تاکید بر اینکه  نباید اجازه ندهیم برخی افراد از کم اطلاعی و ناآگاهی مردم سوء استفاده کنند، افزود: یکی دیگر لباس پیغمبر بر تن دارد و هر چه می خواهد علیه جامعه پزشکی می‌گوید و هیچ فرد و نهادی مانند نظام پزشکی، انجمنهای پزشکی و دانشگاهیان، اعتراضی نمیکنند. باید دقیق تر عمل کرده و با مردم صحبت و روشنگری کنیم.

وی تاکید کرد: قوه قضاییه در برخورد با سوء استفاده از دین و آسیب به سلامت مردم باید حساسیت بیشتری نشان دهد. جامعه پزشکی که با مردم سروکار دارد، تکلیف و وظیفه دارد  با آنها صحبت کند، اما وقتی عرصه را خالی می‌کنید جاهلان و افرادی که به دنبال سوء استفاده از مردم هستند، هر طور دلشان بخواهد جولان میدهند و به سلامت مردم آسیب می زنند. مایه تاسف است که برخی افراد به دنبال سوء استفاده از دین و ائمه اطهار هستند و حوزه‌های علمیه، روحانیت و دستگاه قضا باید در این موارد که به سلامت مردم مربوط می شود، حساسیت بیشتری نشان دهند.

هاشمی با بیان اینکه سلامت مردم بعد از عنایت خداوند متعال، مرهون تلاش پزشکان و گروه های پزشکی است، تصریح کرد: اگر در طول چهار سال گذشته هیچ کاری هم نکرده باشیم، اما توانسته‌ایم جلوی مرگ ۵۰۰۰ کودک ایرانی را بگیریم و پیشگیری از حتی یک مرگ هم کار بسیار ارزشمندی است. در دولت یازدهم در استان سیستان و بلوچستان، مرگ مادران باردار یک سوم کاهش یافت که افتخار بسیار بزرگی است.

وزیربهداشت همچنین بیان کرد: برخی ما را متهم می‌کنند که جلوی رشد جمعیت را گرفته‌ایم. من چکاره‌ام که جلوی زیاد شدن بچه را بگیرم؟ یا اینکه می‌گویند چرا اجازه رشد نرخ باروری را نمی‌دهید؟، اما باید بگویم که در طول ۴ سال گذشته به لطف تلاش ها و خدمات معاون سابق وزارت بهداشت، هر سال ۶۰ هزار نوزاد به جمعیت کشور اضافه شد. نمی خواهیم قبول کنیم که مردم با فکرشان بچه‌دار می‌شوند و می‌نشینند حساب و کتاب می کنند. افزایش و رشد باروری مربوط به یک دستگاه نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا