اخبارسیاست گذاری سلامت

امکانات سلامت‌محور در کشور باید عادلانه توزیع شود

نماینده مردم رشت در مجلس، با بیان اینکه طرح تحول سلامت در گیلان اجرایی نشد از عدم توجه مسئولان حوزه سلامت به وضعیت بیمارستان‌ها و کمبود نیروی پرستاری در این استان انتقاد کرد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی ، در مورد انتشار خبری از سوی مدیر امور پرستاری دانشگاه پزشکی گیلان مبنی بر اینکه این استان با کمبود هزار نیروی کادر پرستاری مواجه شده است، ضمن تبریک به مناسبت روز پرستار، گفت: متاسفانه گیلان از نظر بهره‌مندی از خدمات حوزه سلامت عقب افتاده است، چراکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمان فعالیت دکتر قاضی‌زاده‌ هاشمی و مدیریت اسبق دانشگاه علوم پزشکی برغم تلاش‌های نمایندگان این استان توجهی به این منطقه نداشت.
وزیر بهداشت و درمان برای ارتقای حوزه سلامت استان گیلان تدبیری بیندیشد
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طرح تحول سلامت در گیلان اجرایی نشد، کما اینکه در این مورد در صحن مجلس از دکتر قاضی‌زاده‌ هاشمی وزیر سابق بهداشت و درمان سوال کردم، اما متاسفانه پاسخ قانع‌کننده‌ای نداشت.
وی با بیان اینکه گیلان با ضعف هایی در حوزه خدمات بیمارستانی، تخت و نیروی پرستاری مواجه شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون با کمبود هزار پرستار در بیمارستان‌های گیلان مواجه هستیم و مطالبات بیمارستان‌‎ها نیز انباشته شده است، بنابراین از آقای دکتر نمکی درخواست می‌کنم برای مشکلات این استان تدبیری بیندیشند.
جعفرزاده ایمن آبادی خاطرنشان کرد: البته آقای دکتر نمکی در سفری که به استان گیلان داشت با تعجب به این مهم اشاره کرد که نمی‌توانم باور کنم که این استان تا این اندازه از نظر امکانات مرتبط با حوزه سلامت عقب مانده باشد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: وزیر کنونی بهداشت و درمان به تازگی برای تجهیز بیمارستان‌های استان گیلان دستوری را صادر کرده است.
گیلان شاهراه سلامت است
این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: گیلان شاهراه سلامت است و موضوع توریسم درمانی به دلیل وجود منطقه آزاد انزلی و کشورهای آسیای شمالی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده، اما مورد غفلت قرار گرفته است، بنابراین امیدوارم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای طرح تحول سلامت و اعتباراتی که دریافت می‌کند نگاهی هم به این استان داشته باشد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بیمارستان‌های گیلان از نظر کمبود تجهیزات، حجم بالای مطالباتشان، نبود نیروی انسانی به دلیل ضعف دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده پرستاری در تربیت نیروهای کارآمد با مشکل مواجه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا