اخبارغذا و دارو

اجرای نسخه‌پیچی الکترونیکی در تمام داروخانه های کشور

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه درسازمان تأمین اجتماعی ۲.۳ میلیون نفر رفع همپوشانی بیمه ای داشتیم، گفت: تا پایان آبان نسخه پیچی الکترونیک در تمام داروخانه های کشوراجرایی می شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، طاهر موهبتی، صبح دوشنبه در مراسم نکوداشت روز ملی بیمه سلامت که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران بیمه ای کشور برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته با مشکلات زیادی در خصوص عدم توازن منابع و مصارف بیمه ها مواجه بودیم و همچنین با ۶ هزار میلیارد تومان زیان انباشته در سال ۹۶ روبرو بودیم اما امروز با تلاش های صورت گرفته و همراهی وزیر بهداشت، گام های خوبی صورت گرفته، به طوری که با هدفمند کردن بیمه رایگان به سمت گروه های نیازمند با یک استراتژی و رویکرد جدید توانستیم بار مراجعه را ۴۴ درصد و هزینه ها را ۲۲ درصد کاهش دهیم.
وی افزود: توسعه بیمه ایرانیان که در حال حاضر تعداد آنها با افزایش ۵۰ درصدی به ۷۰۰ هزار رسیده رفع همپوشانی بین سازمان های بیمه ای و جلوگیری از ایجاد همپوشانی های جدید، اجرای راهنماهای بالینی و… و. از جمله اقداماتی بوده که صورت گرفته است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر فقط با تأمین اجتماعی رفع همپوشانی انجام شده است، تصریح کرد: در گذشته رتبه اول سونوگرافی دوران بارداری را داشتیم که امروز به رتبه ۶ کاهش پیدا کرده، همچنین توانستیم در ایجاد سازمان الکترونیک بیمه، گام های موثری برداریم و نسخه الکترونیک را در ۲۳۵ شهر اجرایی کنیم.
موهبتی اظهار داشت: براساس قول وزیر بهداشت تا پایان آبان ماه زیرساخت نسخه پیچی الکترونیک در تمامی داروخانه های کشور فراهم می شود. همچنین رسیدگی به اسناد الکترونیک نیز در ۴۴۰ بیمارستان در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه خط قرمز ما محرومان هستند، خاطرنشان کرد: ارائه خدمت به نیازمندان و محرومان اهداف اصلی ماست و امسال برای اولین بار هزینه های نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است در حالی که سالانه با ۴۴ درصد افزایش روبرو بودیم و همچنین زیان انباشته ما ۵۰ درصد کاهش یافت و با کمترین آسیب توانستیم بحران را پشت سر بگذاریم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از آغاز پوشش اجباری بیمه سلامت خبر داد و گفت: در زمانی که محدودیت اعتباری داریم و معیشت مردم با مشکل مواجه است، پوشش اجباری پاسخی است برای صیانت از سختی های مردم و همه سعی ما این است که از آسیب ها جلوگیری کنیم که این موضوع در ۲۴ سال گذشته بی سابقه بوده است.
وی تأکید کرد: با آئین نامه دولت در خصوص پوشش اجباری بیمه سلامت به جایگاه اصلی بیمه ها باز می گردیم. همچنین نگاه دکتر نمکی وزیر بهداشت درباره استقلال بیمه ها به گونه ای است که همانگونه که با تأمین اجتماعی رفتار می شود با ما نیز برخورد می شود. به طوری که به استقلال ما خدشه ای وارد نمی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا