عمومی

آیت‌الله مکارم شیرازی: طرح تحول نظام سلامت باید استمرار داشته باشد

آیت‌الله مکارم شیرازی:

طرح تحول نظام سلامت باید استمرار داشته باشد

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، بر لزوم استمرار طرح تحول سلامت تاکید کرد و گفت: مردم و خیرین نیز باید کمک کنند که مسئله درمان که به صورت فعلی درآمده، عقب‌گرد نکند و بلکه پیشرفت داشته باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران و به نقل از ایسنا آیت مکارم شیرازی گفت: انسان تا سلامت نباشد، نمی تواند در هیچ تخصص و علمی نقش آفرینی کند و همه چیز در سایه سلامت است.
وی گفت: هرچه کمک به موضوع سلامت در جامعه شود، کمک به تولید، علم، پیشرفت و جهاد شده است.
این مرجع تقلید عالیقدر با بیان این ‌که تامین سلامت و ایجاد زیرساخت‌های درمانی فقط از سوی اشخاص و افراد امکان پذیر نیست، تصریح کرد: دولت، ملت و خیرین باید  دست در دست یکدیگر دهند تا تامین سلامت صورت گیرد.
آیت‌الله مکارم شیرازی بر لزوم تلاش رسانه ملی و رسانه‌ها در راستای آگاهی مردم تاکید کرد و افزود: گسترش آموزش عمومی در مسئله سلامت موجب کاهش بیماری‌ها و هزینه های درمان می‌شود.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، اهتمام دولت یازدهم به موضوع درمان را برجسته‌تر از سایر اقدامات برشمرد و گفت: مردم اهتمام به مسائل درمانی را لمس می‌کنند و می بینند که هزینه‌های درمانی کاهش یافته و کار قابل ملاحظه‌ای در مسائل درمانی انجام شده است.  آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین بر لزوم گسترش فرهنگ پیشگیری در جامعه تاکید کرد و افزود: پیشگیری ارزان، موثر و مفیدتر از درمان است و نسبت به این مسئله باید تلاش گسترده‌ای صورت گیرد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا