اخباربیمه

نسخه الکترونیکی بیمه سلامت به طور جدی در حال اجرا است

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت، گفت: طرح نسخه الکترونیکی پس از اجرای آزمایشی در سال گذشته، به طور جدی در سال ۹۹ در حال اجراست.

محمد هاشمی، درباره وضعیت اجرای طرح نسخه الکترونیکی که توسط سازمان بیمه سلامت اجرا می‌شود، افزود: اجرای آزمایشی طرح نسخه الکترونیکی در سال ۹۷ آغاز و در سال ۹۸ به طور آزمایشی و در راستای فراهم شدن زیرساخت‌های اجتماعی اجرایی شد.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح نسخه الکترونیکی جلسه‌هایی با انجمن داروسازان برگزار و نگرانی‌ها در زمینه پنل نسخه الکترونیکی با همکاری وزارت بهداشت برطرف شد.

هاشمی بیان کرد: همچنین تلاش شد که پرداختی‌های نسخه الکترونیکی نیز نسبت به گذشته بهتر شود و در حال حاضر مطالبات اردیبهشت ماه ۹۹ هم در حال پرداخت است. از طرفی برای کسانی که از طریق این سامانه نسخه می‌پذیرند نیز مشوق‌های مالی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: دریافت وجه از مردم چون مبنای قانونی و حقوقی ندارد، امکان پذیر نخواهد؛ البته اگر مجلس تصویب کند، ممکن خواهد بود، هر چند که از صورت صلاحیت ما خارج است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا نیز زمینه‌ای برای تسریع اجرای طرح نسخه الکترونیکی فراهم کرده و سایر مراکز طرف قرارداد که به این طرح نپیوسته‌اند هم با این طرح همراه خواهند شد. در سایه همدلی باید مقابله با کرونا تسریع پیدا کند و بتوانیم از طریق تله مدیسین، مراجعه مردم به مراکز درمانی را به حداقل برسانیم.

وی اظهار کرد: هر طرح الکترونیکی به هر حال برای اجرا مشکلاتی به همراه دارد و بانک‌داری الکترونیک هم در ابتدای راه مشکلاتی به همراه داشت، اما این مشکلات به سرعت در حال برطرف شدن است. قطعی و کندی اینترنت هم در این زمینه مطرح شده و روش‌های جایگزین در این زمینه در نظر گرفته شده تا مردم دچار مشکل نشوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا