اخباربیمه

معاون سازمان بیمه سلامت عنوان کرد؛ نگاه ویژه بیمه سلامت به رفع نیازهای بهداشتی و درمانی سالمندان

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، بر ضرورت رفع نیازهای بهداشتی و درمانی سالمندان در سازمان متبوع خود تاکید کرد.

مهدی رضایی با تاکید بر ضرورت توجه به نیازهای بهداشتی و درمانی سالمندان گفت: افراد در دوران سالمندی بیش از هر دوره دیگری در زندگی نیازمند مراقبت‌های جسمی و روانی هستند و در این خصوص حوزه سلامت باید در رفع نیازهای بهداشتی و درمانی این قشر نقش فعال‌تری را ایفا کند، بدون شک سازمان‌های بیمه گر پایه از جمله سازمان بیمه سلامت نیز سیاست‌ها و برنامه‌های مدون و کارشناسی مناسبی را در رفع مشکلات سالمندان تاکنون اجرایی کرده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، با اشاره به نقش سازمان بیمه سلامت ایران در ارائه خدمات سالمندی افزود: پرداخت حق ویزیت، مشاوره و انجام تست‌های ارزیابی جامع CGA در منزل، پرداخت حق ویزیت، مشاوره و انجام تست‌های ارزیابی جامع CGA در خانه‌های سالمندان، پرداخت حق ویزیت، مشاوره و انجام تست‌های ارزیابی جامع CGA در مراکز روزانه و سرپایی به اعضا تیم درمان و مراقبت‌های سالمندی نمونه‌ای از خدمات سازمان بیمه سلامت به سالمندان است.

وی درباره خدمات تحت پوشش بیمه‌ای سالمندان افزود: بیمه پایه شامل ویزیت با فرانشیز ۳۰%، دارو با فرانشیز ۳۰%، پارا کلینیک با فرانشیز ۳۰%، بستری و جراحی با فرانشیز ۱۰% و پرداخت هزینه سمعک مورد توجه است.

رضایی در خصوص خدمات مورد انتظار از بیمه سلامت در جمعیت سالمندی در آینده تاکید کرد: ارائه خدمات بیمه سرپایی در بخش کلینیک‌های طب سالمندی، ویزیت در منزل، مراکز نگهداری روزانه دمانس و آلزایمر، مراکز نگهداری روزانه سالمندی-جنرال، ارائه خدمات بیمه بستری مانند ایجاد بیمارستان تخصصی سالمندان، بخش بستری طب سالمندی سالمندان ۶۵ سال و بالاتر بستری در کلیه بخش‌های بستری بیمارستانی، بخش بستری مراقبت‌های تسکینی، سالمندی، بخش بستری بیمارستان روزانه مراکز نگهداری، بستری طولانی مدت خانه مراقبت‌های پرستاری، مراقبت‌های طولانی مدت در منزل و مراقبت در منزل پس از ترخیص از بیمارستان باید در دستورکار قرار گیرد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، با تاکید بر وجود برخی مشکلات در ارائه خدمات به سالمندان تصریح کرد: از نظر خلاء عملکرد سازمان‌های بیمه گر در بخش سلامت سالمندی، اینکه هنوز ۴% سالمندان کشور دفترچه بیمه ندارند و از خدمات بیمه پایه برخوردار نیستند قابل تأمل جدی است، همچنین اینکه ۷۱/۳% سالمندان کشور فاقد بیمه تکمیلی برای خدمات بستری و۷۴/۲% سالمندان فاقد بیمه تکمیلی برای خدمات غیر بستری هستند؛ نیز از آن دست مواردی است که باید برای حل آنها راهکارهای مناسبی را در نظر گرفت.

وی درباره تعداد سالمندان ۶۰ سال به بالای تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر ۵ میلیون و ۱۱۳ هزار و۹۱۲ نفر سالمند در ۵ صندوق زیر مجموعه سازمان بیمه سلامت تحت پوشش هستند.

رضایی اظهار داشت: بسیاری از مراقبت‌های دوران سالمندی مانند هزینه بستری در خانه‌های سالمندان و یا مراقبت در منزل علی رغم سایر کشورهای جهان هنوز تحت پوشش بیمه‌ها قرار نگرفته و حتی وارد سیستم تعرفه گذاری هم نشده است، لذا این ارقام تکان دهنده وضعیت موجود قطعاً هشدار بار مسئولیتی عاجل بر دوش وزارت بهداشت و بیمه سلامت کشور را نشان می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا