دسته‌بندی نشده

وعده جدید برای حذف دفترچه‌های درمانی بیمه سلامت روستاییان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت که از ابتدای سال‌جاری، سازمان متبوعش به زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتقال یافته است اعلام کرده که با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی، دفترچه‌های درمانی بیمه سلامت روستاییان از تیر امسال در کشور حذف خواهد شد.

محمدجواد كبير درباره حذف دفترچه‌هاي درماني افزود: اين طرح به‌صورت پايلوت در كردستان اجرا شده و در ساير استان‌ها نيز از تيرماه آغاز مي‌شود. به گفته وي حذف دفترچه‌هاي درماني تسهيل در خدمات به مردم را افزايش داده و ضريب خطا در بخش درمان را به حداقل مي‌رساند.

وي اضافه كرد: يكي از اهداف اصلي طرح تحول نظام سلامت رضايتمندي مردم و دسترسي آسان آنها به خدمات درماني بوده كه در نظام الكترونيكي، اين هدف دست‌يافتني‌تر است. همچنين در نظام سلامت كشور بخشي از هزينه‌ها از اختلافات ناشي از خطاها ايجاد مي‌شود كه با راه‌اندازي نظام الكترونيكي اين ضريب خطاها نيز به حداقل مي‌رسد.

مديرعامل سازمان بيمه سلامت گفت: با الكترونيكي شدن دفترچه‌هاي درماني بيمه سلامت ميزان سرانه دارو براي گروه‌هاي مختلف جمعيتي مشخص و برنامه‌ريزي‌ها در اين خصوص نيز با هماهنگي و انسجام بيشتري انجام مي‌شود.كبير اظهار كرد: حذف دفترچه‌هاي درماني مي‌تواند نقش بسيار مهمي در كاهش هزينه‌ها، ارائه خدمات مطلوب‌تر و مديريت منابع داشته باشد.

كبير مجموع جمعيت تحت پوشش بيمه سلامت كشور را ۴۰ ميليون نفر اعلام كرد و افزود: بيش از ۲۲ ميليون نفر اين تعداد را نيز روستاييان تشكيل مي‌دهند كه پيش از اين در هيچ‌يك از صندوق‌هاي بيمه‌اي كشور عضويت نداشته‌اند.

  • وعده‌هاي گام‌به‌گام

يكي از برنامه‌هايي كه مي‌تواند علاوه بر كاهش هزينه‌ها در خدمات‌رساني سريع و ارائه بهتر خدمات به بيماران مؤثر واقع شود الكترونيكي شدن دفترچه‌هاي بيمه است. در واقع طرح الكترونيكي شدن دفترچه‌هاي بيمه كه به‌عنوان تحول بزرگ بيمه‌اي مقابل ۲ سازمان تأمين اجتماعي و بيمه سلامت ايرانيان قرار داشت مدتي است وارد فاز تازه‌اي از مراحل اجرايي خود شده است و در راستاي تحقق وعده‌هاي چندين و چند ساله عمل مي‌كند.

پروژه حذف دفترچه‌هاي درماني كه ابتدا در مراكز درماني سازمان تأمين اجتماعي كليد خورد و براي نخستين‌بار در استان يزد و آن هم براي بيماران خاص در آبان ۹۴ اجرا شد، از ۲۵ اسفندماه سال گذشته در سراسر كشور به اجرا درآمد تا تمام حدود ۴۲ ميليون بيمه شده سازمان تأمين اجتماعي داراي پرونده الكترونيكي شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا