اخبارعمومی

سلامت شهروندان مصداق بارز حقوق عامه است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس گفت: سلامت شهروندان مصداق بارز حقوق عامه است و قانون گذار اشخاصی را که مانع اجرای مقررات بهداشتی شوند را محکوم کرده است.

حجت الاسلام زارع حسینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس گفت: قانون گذار مطابق ماده ۲۲ قانون نحوه جلوگیری از بیماری‌های واگیردار،  اشخاصی را که مانع اجرای مقررات بهداشتی و یا بر اثر غفلت باعث انتشار یکی از بیماری‌های واگیردار شوند را به ۸ روز تا ۲ ماه حبس تأدیبی محکوم کرده است.

او افزود: ماده ۶۶۸ قانون مجازات اسلامی نیز مجازات سنگین تری را برای این افراد در نظر گرفته است.

حجت الاسلام زارع حسینی بیان کرد: بر اساس گزارش شبکه بهداشت و طبق اخبار واصله بیشترین شیوع بیماری کرونا در مکان‌های سر بسته و مجالس عمومی به ویژه مراسم ختم و مجالس عروسی بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین عالی قضایی مبنی ورود دادستانی به حقوق عامه اظهار کرد: سلامت شهروندان مصداق بارز حقوق عامه است. او ضمن اشاره به مجالس عروسی و مراسم عزاداری به عنوان مصداق‌های آزادی‌های مشروع مردم به دو بستر قانونی برای افرادی که باعث شیوع بیماری‌های واگیردار می‌شوند اشاره کرد.

فلاحی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس ضمن قدردانی از همراهی مردم، ائمه جمعه و حوزه بهداشت و درمان در مدیریت بیماری کرونا، گفت: همراهی مردم در مرحله اول شیوع ویروس کرونا باعث توفیق شهرستان در مدیریت این ویروس شد.

او با اشاره به موج دوم شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز شهرستان طبس، افزود: تعداد موارد مثبت کرونا و موارد بستری در بیمارستان رو به افزایش است.

فلاحی از مردم خواست تا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ماندن در خانه، استفاده از ماسک و دستکش در خارج از منزل، به تاخیر انداختن مسافرت‌ها و مراسم عروسی و همچنین برگزاری مراسم عزاداری با حداقل ظرفیت به مدیریت موج دوم این ویروس کمک کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا