اخبارسلامت الکترونیک

تشریح وضعیت اجرای پرونده الکترونیک سلامت در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جان بابایی، با اشاره به اینکه از سال ۹۸ تمام دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های کشور باید خدمات الکترونیک را به طور کامل اجرا کنند تا ارسال پرونده به بیمه‌ها به صورت الکترونیک باشد، گفت: ۶ دانشگاه علوم پزشکی اعلام آمادگی کرده‌اند که خدمات پزشک خانواده را بر اساس ویزیت و ارجاع الکترونیک انجام دهند.

وی افزود: آن چیزی که از خدمات الکترونیک سلامت انتظار داریم شامل ویزیت الکترونیک مبتنی بر سوابق بیمار، استحقاق سنجی، نسخه نویسی الکترونیک توسط پزشک، نسخه پیچی الکترونیک توسط داروخانه و نوبت دهی الکترونیک برای ارجاع بیمار است که تمام این موارد جز برنامه‌های وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت است.

جان بابایی ادامه داد: در سطوح بعدی تخصصی از جمله بیمارستان لیست انتظار برای خدمات غیر اورژانسی نیز جزو بسته خدمات الکترونیک خواهد بود تا تمام اطلاعات بیمار در پرونده الکترونیک درج شود و در نهایت اسناد برای بیمه‌ها به صورت الکترونیک ارسال شود.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بخشی از این اقدامات به صورت پایلوت در کشور اجرا شده است به نحوی که ۶ دانشگاه علوم پزشکی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که خدمات پزشک خانواده را بر اساس ویزیت الکترونیک و ارجاع الکترونیک انجام دهند به طوری که نوبت دهی الکترونیک در این دانشگاه‌ها شکل گرفته است.

جان‌بابایی افزود: قصد داریم پرونده الکترونیک در داخل بیمارستان‌ها نیز انجام دهیم تا در نهایت با مجموع این اقدامات پرونده کامل سلامت الکترونیک شکل گیرد. بنابراین از سال آینده تمام دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های کشور باید خدمات الکترونیک را به طور کامل اجرا کنند تا ارسال پرونده به بیمه‌ها به صورت الکترونیک باشد. این موضوع علاوه بر مفقود شدن اسناد باعث صرفه‌جویی در مصرف کاغذ نیز می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا