سمینارها

اولین همایش ملی حق بر سلامت روان؛ شهر و شهروند

پوستر اولین همایش ملی حق بر سلامت روان؛ شهر و شهروند با دعوت از معماران و شهرسازان برای ارایه مقاله در بخشی از محورهای همایش ۲۶ آذرماه در تهران دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌شود.

گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولین همایش ملی در حوزه مطالعات بین‌رشته‌ای حقوق، روانشناسی و معماری تحت عنوان سلامت روان؛ شهر و شهروند ۲۶ آذرماه در تالار عدالت دانشکده حقوق دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌شود.

محورهای همایش فوق که در دو بخش حقوق و روانشناسی و همچنین شهرسازی و معماری و روان‌شناسی برنامه‌ریزی شده در محور نخست در ۱۰ محور و در محور دوم شامل ۶ محور است.

همایش فوق در بخش شهرسازی، معماری و روانشناسی شاملِ اقدامات شهری و سلامت روان شهروندان، محیط طبیعی شهر و سلامت روان شهروندان، محیط اجتماعی شهر، محله و سلامت روان شهروندان، محیط کالبدی، گونه‌های  معماری، عرصه‌های همگانی و سلامت روان شهروندان، آلودگی‌های محیطی و سلامت روان شهروندان، و شهر و سلامت روان شهروندان خاص؛ کودکان، سالمندان، زنان است.

در بخش حقوق و روانشناسی محورهای فوق شاملِ حق بر سلامت روان و مداخلات روانپزشکی- روانشناختی، حق بر سلامت روان در نظام حقوقی ایران، حق بر سلامت روان از منظر اسناد بین‌المللی و مطالعات تطبیقی، دادگاه سلامت روان و فرآیند دادرسی در خصوص احکام بهداشت روان، حق بر سلامت گروه‌های خاص؛ کودکان، نوجوانان و سالمندان، حق بر سلامت روان و مساله جنسیت، حق بر سلامت روان و حقوق کیفری، نقش بیمه‌ها و رسانه‌های جمعی، حق بر سلامت روان و سیاستگذاری فرهنگی است.

این همایش ۲۶ آذرماه از ساعت ۸ تا ۱۷ در تالار عدالت دانشکده حقوق دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند چکیده مبسوط مقالات خود را تا اول آذرماه دبیرخانه همایش؛ معاونت پژوهشی دانشکده حقوق دانشگاه شهیدبهشتی ارسال کنند.

بر اساس اعلام برگزارکنندگان همایش مقالات برگزیده در کتاب همایش چاپ خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا