اخبارعمومی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: حقوق شهدای سلامت قطع نمی‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه همایش سراسری مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار کرد: در حال وارد کردن واکسن‌هایی از منابع مطمئن برای گروه‌های آسیب پذیر، سنین بالای ۷۰ سال، بیماران خاص و صعب العلاج و همچنین گروه‌های پر خطر هستند و به محض ورود واکسن به دست مردم خواهیم رساند.

وی ادامه داد: دستورالعمل تلقیح و تزریق واکسن کرونا و اولویت‌ها را از دو و سه ماه قبل آماده کردیم، در ستاد ملی مقابله با کرونا هم تصویب کردیم، همچنین رئیس جمهور تاکید بر تامین منابع کردند.

نمکی گفت: خوشبختانه منابع واکسن تامین شده و به زودی این واکسن‌ها به کشور وارد خواهد شد، ما سعی کرده ایم که از مطمئن ترین، کم عارضه‌ترین و کم مورد‌ترین واکسن‌ها وارد کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تمام تلاش ما این است که تزریق واکسن را تا اواسط بهمن به اولین گروه انجام دهیم و تزریق واکسن را شروع کنیم.

وی ادامه داد: در کمیته واکسنی که تشکیل شد، برای واکسن‌های تولید داخل و به نسبت برای واکسن‌هایی که می‌خریم قیمت تعیین کرده ایم، منتهی باید مقداری از فاز کلینیکال جلوتر برود تا عقد قرارداد کنیم تا پیش خرید را انجام دهیم.

وی بیان کرد: قسط اول مجموعه کوکس را پرداخت کرده ایم که حدود ۱۶ میلیون دوز واکسن را از آن‌ها پیش خرید کرده ایم و در ماه فوریه قرار شده که اولین واکسن‌ها را به ما تحویل دهند.

نمکی با اشاره به اجرای آیین نامه شهدای سلامت گفت: با نشست‌هایی که داشته ایم کار به پیش می‌رود و نسبت به این موضوع حساسیت بالایی داریم که این افراد را انتخاب کنیم و روند کار بسیار خوب است و به دنبال تسریع آن هستیم. امیدواریم تا هفته آینده پرونده‌هایی که نقص داشت را بر طرف کنیم.

وی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با قطع شدن حقوق شهدا کادر درمان، اظهار کرد: ما دستور اکید داده ایم که علی الحساب تا تعیین پرونده‌ها در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران، حقوق این افراد  پرداخت شود‌

وی خاطر نشان کرد: اگر فردی از این خانواده‌ها مشکلی دارد می‌تواند مستقل و مستقیم به دفتر بنده اطلاع بدهند و اگر مشکلی در این خصوص باشد همان لحظه پیگیری می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا