اخبارغذا و دارو

در نشست خبری مطرح شد؛ فروش داروی ایرانی قاچاق در آفریقا به یک سوم قیمت جهانی

عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، از فروش داروی ایرانی قاچاق در آفریقا به یک سوم قیمت جهانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مهرآمیزی، روز یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در نشست خبری، بر ضرورت نوسازی و بازسازی کارخانجات دارویی کشور تاکید کرد و گفت: متوسط عمر کارخانه‌های دارویی کشور بالای ۲۰ سال است، لذا نیاز است که بر اساس اصول GNP در دنیا، تغییرات لازم در مسیر خطوط تولید دارو صورت بگیرد.

وی با اعلام اینکه هزینه استهلاک شرکت‌های دارویی بیشتر از سرمایه گذاری است، افزود: متأسفانه شرکت‌های داروسازی کشور از جیب می‌خورند.

مهرآمیزی ادامه داد: بهتر است اصلاح قیمت دارو اتفاق بیافتد تا شاهد توسعه و گسترش صنعت دارویی کشور باشیم.

وی با انتقاد از اینکه جلوی صادرات دارو را گرفته ایم، گفت: امسال می‌توانستیم ۲۰۰ میلیون دلار صادرات دارو داشته باشیم که این رقم در سال جاری کمتر از ۳۰ میلیون دلار بوده است.

مهرآمیزی با اشاره به قاچاق داروی ایرانی به خارج از مرزها، افزود: ۱۰ تا ۲۰ درصد داروی کشور قاچاق می‌شود، به طوری که ارزان بودن داروی ایرانی باعث شده داروهای ما در آفریقا با یک سوم قیمت جهانی فروخته شود.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح قیمت دارو در کشور، تصریح کرد: قیمت دارو در ایران به طور متوسط یک سوم تا یک ششم قیمت جهانی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا