عمومی

آغاز همایش روز جهانی بهداشت با عنوان “بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم”

مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از برگزاری همایش روز جهانی بهداشت در روز ۲۰ فروردین با عنوان “بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم” خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وبدا، احمد حاجبی با اشاره به فعالیت های دفتر سلامت روانی ، اجتماعی و اعتیاد، دفتر آموزش و ارتقاء سلامت و دانشگاه علوم پزشکی کرمان در راستای شعار سازمان جهانی بهداشت با محوریت بیماری افسردگی، گفت: به همین مناسبت همایشی در روز یکشنبه ۲۰ فروردین با حضور و سخنرانی مسئولان وزارت بهداشت و نماینده سازمان بهداشت جهانی در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

وی به تلاش گسترده حوزه معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برای عملی شدن شعار روز جهانی بهداشت با هدف افزایش آگاهی عمومی پیرامون بیماری افسردگی، کاهش انگ اجتماعی پیرامون اختلالات روانپزشکی، ترغیب مبتلایان برای مراجعه و دریافت خدمات حرفه ای، و توصیه به اطرافیان و خانواده بیماران برای حمایت از افراد مبتلا اشاره کرد و افزود: در این همایش نمادین، بر جایگاه اهمیت پیشگیری و درمان اختلالات سلامت روان به ویژه بیماری افسردگی با هدف ارتقای سلامت جامعه، از سوی بالاترین مقام و متولی سلامت در کشور تاکید خواهد شد.

وی در پایان گفت: این همایش یک سرآغاز برای ۶ ماه فعالیت جدی و مستمر در این عرصه تا روز جهانی سلامت روان در مهر ۱۳۹۶ خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا